استاندار مرکزی: تقویت رشته ‌های فنی در آموزش و پرورش راهکار کاهش بیکاری است

اراک (پانا) - استاندار مرکزی تقویت جایگاه هنرستان‌ها و رشته های فنی و مهارتی در آموزش و پرورش را راهکاری موثر در حل مشکل بیکاری و اشتغالزایی برای دانش آموختگان فاقد شغل دانست.

کد مطلب: ۸۰۷۴۴۱
لینک کوتاه کپی شد
استاندار مرکزی: تقویت رشته ‌های فنی در آموزش و پرورش راهکار کاهش بیکاری است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، سیدعلی آقازاده در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی، اظهار کرد: ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان بیکار از دغدغه‌های جامعه است و با تقویت رشته‌های مهارتی و هدایت دانش‌‌آموزان به رشته های فنی و حرفه‌ای و کاردانش می‌توان بخشی از چالش‌ها را مدیریت کرد.

وی نسبت تحصیل دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای به نظری در استان مرکزی را 40 به 60 عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان برنامه ششم توسعه باید این نسبت توازن یابد و به همین منظور سرمایه گذاری در هنرستان‌ها از طریق تسریع در اتمام طرح های نیمه تمام و شناسایی اموال و ساختمان‌های بی استفاده در استان دنبال می‌شود.

استاندار مرکزی با یادآوری آغاز فعالیت پایه دوازدهم آموزش و پرورش از سال آینده در استان، افزود: همکاری منطقی آموزش و پرورش با دانشگاه‌ها و بهره گیری از ظرفیت مراکز آموزش عالی می‌تواند تا حدودی دغدغه تامین تجهیزات را برطرف کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: پایه دوازدهم سال آینده به نظام آموزشی کشور افزوده می‌شود و با این تصمیم دوره تحصیلی آموزش و پرورش کامل خواهد شد.

شهریار فولادوند افزود: با استقرار پایه دوازدهم در نظام آموزشی بیش از 12 هزار ساعت نیروی حق التدریس به بدنه آموزش و پرورش افزوده می ‌شود.

وی ادامه داد: ایجاد این پایه نیازمند تامین و توسعه فضاهای آموزشی است که باید راهکارهای مناسب برای ملحق شدن آن به آموزش و پرورش اندیشیده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: ایجاد کارگروهی با حضور نمایندگان صنعت، دانشگاه و آموزش و پرورش در تصمیم سازی برای این مهم ضروری است و باید تامین منابع مالی مورد نیاز برای تجهیز هنرستان‌ها به منظور استقرار پایه دوازدهم در نظام آموزشی در استان انجام شود.

فولادوند افزود: بر اساس قانون ماده 16 شورای آموزش و پرورش، شهرداری‌ها باید از محل فروش عوارض، فضاهای تجاری متناسب با شرایط آن ها تا پنج درصد برای خرید زمین و تجهیزات در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطر نشان کرد: این ماده قانونی تاکنون با وجود داشتن پشتوانه و آیین نامه توسط شهرداری‌ها اجرایی نشده و رفع این مشکل نیازمند نشست مشترک استاندار مرکزی با شهرداران، آموزش و پرورش و رئیس شوراهای اسلامی است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 382 کلاس برای استقرار پایه دوازدهم در این استان نیاز است که 50 تا 60 درصد این کلاس ها با تمهیدات لازم، تامین می‌شود.

محمد صادق قائمی افزود: مهرماه سال آینده 180 کلاس درس برای استقرار پایه دوازدهم در استان مرکزی نیاز است که می‌طلبد راهکاری مناسب برای تامین این میزان فضای آموزشی ارایه شود.

وی اتمام طرح‌های نیمه تمام را یکی از راهکارهای تامین این کلاس‌ها عنوان کرد و ادامه داد: 100 درصد اعتبارات ملی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام جذب شده و تامین این فضاها نیازمند تخصیص اعتبارات استانی مناسب است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار