معاون فرهنگی و پرورشی آذربایجان شرقی؛

مجلس دانش آموزی آموزش قدرت تعقل است

تبریز(پانا) - معاون فرهنگی و پرورشی آذربایجان شرقی با بیان اینکه مجلس دانش آموزی آموزش قدرت تعقل است، گفت: قدرت تفکر و اندیشیدن و بیان مشکلات را در مجلس تمرین می کنید.در مجلس به دنبال تربیت ساحت اجتماعی و سیاسی هستیم.

کد مطلب: ۸۰۷۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش آموزی آموزش قدرت تعقل است

طاهر علمی در مراسم انتخابات نهمین دوره هیات رئیسه شوراهای دانش آموزی و مجلس دانش آموزی در اردوگاه الغدیر تبریزگفت: کار آموزش و پرورش رشد دادن است و رشد باید در تمام ابعاد باشد نه تک بعدی . انسان کامل شدن فقط با رشد علمی صورت نمی گیرد بلکه رشدهای اخلاقی ، فرهنگی،جسمی ، سیاسی،اجتماعی امکان پذیر است.

وی افزود: با توجه به سند تحول بنیادین که به نکاتی از تربیت اشاره کرده است باید این نوع رشد ها را به خوبی انجام دهیم به سیستم تعلیم و تربیت نیاز داریم.

معاون فرهنگی و پرورشی آذربایجان شرقی تربیت رامراقبت از جریان رشد دانست و ادامه داد: بعضی از رشدها محدود هستند مانند رشد جسمی. ولی رشد علمی ما از تولد تا مرگ است. برای کامل شدن و رشد عالی به پشت کار ، تلاش و کوشش نیاز داریم.

علمی اظهار کرد: تربیت متعادل کردن انسان است ما نمی خواهیم دانش آموز فقط نمره بیست بگیرد بلکه باید بهتر زیستن ، بهتر یادگرفتن و به کار بستن را یاد بگیرند.

تربیت فعلیت بخشیدن به استعدادهاست. استعدادهای گوناگونی که در آموزش و پرورش کشف می شوند.

وی گفت: تربیت مساعد کردن شرایط برای بروز استعدادهاست که برای آن چهار مرحله کشف استعداد، پرورش استعداد، سنجش استعداد و هدایت استعداد مشخص شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: اولین رسالت ما زدودن انحرافات است. تمرین دموکراسی ، رای دهی و رای گیری است. استعداد و ایده ها و توانایی کاندید ها را بررسی کنید تا برای آیندگان انتقال دهید.

علمی با بیان اینکه مجلس دانش آموزی آموزش قدرت تعقل است، گفت: قدرت تفکر و اندیشیدن و بیان مشکلات را در مجلس تمرین می کنید.در مجلس به دنبال تربیت ساحت اجتماعی و سیاسی هستیم. دانش آموزانی که انتخاب می شوند برای آینده ما ثروت و ذخیره خواهند بود .یک تلنگر است تا خودتان را محک بزنید.

در پایان وی گفت: رمز موفقیت انسان این است که بداند، بتواند و بخواهد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان نیز در این جلسه گفت:در مدارس و مناطق نهمین دوره انتخابات بر اساس شیوه نامه برگزار شده و منتخبین به مرحله استانی راه یافتند برابر سهمیه اعلامی سازمان مرکز 6 سهمیه در مجلس دانش آنوزی داریم که 3 نفر پسر و 3نفر دختر می باشد.

ود افزود: دانش آموزان نمایندگان نواحی و مناطق خودتان هستند و با رای اعتماد آنان ، مشاوران جوان مسئولین منطقه خودشان هستید. شما دانش آموزان ازجایگاه شورا و مجلس و اهمیت آنها اطلاع دارید. شما باید مسلح به چندین سلاح باشید و دانش و اطلاعات لازم در خصوص مسائل ریز و درشت تعلیم و تربیت داشته باشید. باید با اخلاق ، با محاسن و مکارم اخلاقی ظاهر شویدتا شما را در رسیدن به اهداف کمک کند.

صمد علیزاده با بیان اینکه در فضای آرام، علمی، صمیمی،منطقی و اخلاقی و با تبادل نظر به مسائل شهرتان و آموزش و پرورش بپردازیدگفت: شما بایدتوانایی داشته باشید تا محاسن و معایب طرح های اجرایی برنامه های جدید آموزش و پرورش را نقد کنید و تجزیه و تحلیل نمایید.

وی یاد آور شد: قطعا برنامه های شما راه گشا خواهد شد و با تاسی از انبیا کار تیمی انجام دهید تا فردای بهتری در انتظار شما خواهد بود.دانش آموزانی که انتخاب می شوند باید دارای اخلاق خوب باشند و از نام و آوازه ی آذربایجان دفاع کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار