معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان:

توسعه کشور از دبستان شروع می شود

سنندج(پانا)_معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان در نشست دست اندرکاران حوزه آموزش ابتدایی شهرستان کامیاران گفت : توسعه کشور از دبستان شروع می شود .

کد مطلب: ۸۰۷۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد
توسعه کشور از دبستان شروع می شود

به گزارش خبرنگار پانا کردستان،روز گذشته صدیقه عبدالهی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان در جمع مدیران مدارس ، معلمان و دانش آموزان دوره ابتدایی شهرستان کامیاران با بیان اینکه توسعه کشور از دبستان شروع می شود، گفت : اگر آموزش های دوره دبستانی کودک را پرسشگر ، خلاق ، صبور ، نظم پذیر و با روحیه مشارکت جو پرورش دهد این نسل در آینده کشور را توسعه یافته می کند و ایجاد این مهارتها به دست توانای معلم به عنوان عنصر اصلی تعلیم و تربیت محقق می شود .

وی افزود : معلمان دوره ابتدایی وظیفه خطیری را بر عهده دارند زیرا آموزش های این دوره مانند نقشی بر روی سنگ ماندگار است و این موضوع فرصت طلایی را برای معلمان فراهم می کند تا برای بروز و ظهور ارزشها و آموزش مهارتهای اساسی زندگی و رشد اجتماعی دانش آموزان به بهترین شیوه بهره برداری نمایند .

معاون آموزش ابتدایی استان در بخش دیگری از سخنان خود به نقش محوری مدیران مدارس در اجرا و پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین اشاره کرد و ارتقاء مدیریت آموزشگاهی را یکی از سیاست محوری آموزش و پرورش بر شمرد و تاکید کرد : هر چه مدیریت آموزشگاهی متعالی تر و موفق تر باشد به همان اندازه آموزش و پرورش پیشرفته تر خواهد بود .

وی هم چنین در ادامه سخنان خود به بیان مطالبی در خصوص اجرا و پیگیری برنامه های اولویت دار حوزه آموزش ابتدایی در سطح استان پرداخت.

عبدالهی در ادامه توجه به آموزش های دوره پیش دبستانی و اهمیت آموزش مهارت های اولیه به نوآموزان، پوشش حداکثری دانش آموزان در دوره ابتدایی خصوصا در بخش دختران دانش آموز، توجه به ارتقای کیفیت آموزش در کلاس های چند پایه، نظارت مستمر بر آموزش، پویا سازی شورای معلمان به صورت کارگاه آموزشی، نهادینه سازی درس پژوهی در مدارس را جزو اولویت های آموزش در دوره ابتدایی بیان کرد .

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان در پایان از مدیران و معلمان دوره ابتدایی شهرستان کامیاران خواست در این حوزه ها جدیت و تلاش بیشتری نمایند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار