مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان: محور اصلی برنامه های آموزش و پرورش دانش آموزان هستند

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان کاهش تعدد برنامه ها را موجب خلاقیت وتنوع در اداره مدرسه دانست و گفت: مهمترین رویکرد دوره ابتدائی می بایست حذف عوامل و موانع بروز نشاط در دانش آموزان باشد

کد مطلب: ۸۱۱۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان: محور اصلی برنامه های آموزش و پرورش دانش آموزان هستند

صبح امروز در نشست هم اندیشی مدیر کل آموزش و پرورش استان با همکاران حوزه معاونت تربیت بدنی،‌ نخعی اظهار داشت: یکی از کارهایی که می توان در تامین بهداشت جسمی و روحی فرزندان داشته باشیم ایجاد فضای مفرح و شاد ی بخش در مدرسه است. زیرا اگر فضاسازی مناسبی در مدارس انجام شود به شاد زیستن فرزندان خود کمک بسیار مهمی خواهیم کرد.

وی افزود :‌ توجه به اینکه جامعه ی فردا را فرزندان امروز ما اداره خواهند کرد و اگر شاد و سالم پرورش یابند جامعه نیز شاداب،‌ منظم،‌ خوشبخت و سالم خواهدبود.

علیرضا نخعی تصریح کرد: مدارس را دریابیم چرا که تعدد طرح ها و برنامه ها باعث دورشدن مدرسه از محیط شاد و عدم اختیار در اجرای برنامه های خلاقانه شده است

نخعی با بیان این که محور اصلی برنامه های آموزش و پرورش دانش آموز است، ادامه داد :‌مهمترین هدف دستگاه تعلیم و تربیت پرورش و تربیت انسانهایی با اخلاق،‌ نوع دوست و مترقی است .

وی ضمن اشاره به اهمیت موضوع پوشش تحصیلی و جذب بازماندگان از تحصیل، خاطرنشان کرد : در این راستا مجموعه اقدامات خوب و موثری در سالهای اخیر در آموزش و پرورش استان صورت گرفته ،اما آنچه مهم است این است که این اقدامات موجب غفلت از ایجاد فضایی متفاوت و متنوع برای بهتر بودن وبهتر زیستن دانش آموزان نشود.

وی ادامه داد : هرگاه توانستیم دانش آموزان را بعنوان انسانهایی با اخلاق ،با گذشت ،درک متقابل ،درک نیازهای دیگران ،رعایت حقوق دیگران و عشق به انسان دوستی تربیت کنیم میتوانیم جامعه ای با آرمانهای متعالی و مترقی انتظار داشته باشیم .

معاون تربیت بدنی و سلامت استان گفت :‌ زنگ تربیت بدنی در هنگام ورود به آموزش و پرورش بر سه اصل صحیح راه رفتن،‌ صحیح دویدن وطرز درست نشستن تاکید داشته است. امروز با گذشت بیش از 90 سال از ورود تربیت بدنی به آموزش و پرورش تمامی طرح های این حوزه بر شاد بودن و سلامتی دانش آموزان تلاش دارد و دانش آموز را برای ورود به یک زندگی سالم و شاد آماده می نماید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار