علت بیماری جمعی در سپیدان هنوز نامعلوم است

شیراز (پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز  آخرین آمار مراجعه به بیمارستان های شهرستان سپیدان را 452 نفر عنوان کرد و افزود: از ابتدای شیوع این ویروس تا کنون بیش از 452 نفر به بیمارستان مراجعه داشته که بیشتر مراجعه کنندگان اطفال ونوجوانان هستند.

کد مطلب: ۸۰۶۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
علت بیماری جمعی در سپیدان هنوز نامعلوم است

دکتر عبدالرسول همتی ادامه داد: تمامی مراجعان سرپایی مداوا شده اند و به دلیل اینکه جواب کشت آزمایش‌های 48 ساعت زمان می‌کند، به صورت قطعی علت این شیوع را نمی توانیم مطرح کنیم.

وی ادامه داد: از روز گذشته تا کنون 10 اکیپ 3 نفره از گروه‌های بهداشت محیط و درمانی به منطقه سپیدان اعزام شده است و تمام پرسنل بهداشت محیط منطقه به صورت خانه به خانه در حال آموزش به خانواده ها هستند .
همتی با اشاره به اینکه تمام بیمارستان ها و مراکز درمانی آماده خدمت‌رسانی هستند، گفت: در ساعات اول هر ساعت ۲۰ نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند که رفته رفته به ۵ نفر در ساعت رسیده که نشان دهنده این است که مشکل تحت کنترل قرار گرفته است .

نشانه های این مسمومیت شامل اسهال، استفراغ و تهوع است، فرایند کلرزنی آب آشامیدنی شهر اردکان مرکز سپیدان اجرا شده و در صورت وجود هر گونه آلودگی میکروبی، با کلرزنی از بین خواهد رفت.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: تنها مرجع دقیق در خصوص اطلاع رسانی این موضوع علوم پزشکی است و شهروندان اخبار و اطلاعات را فقط از این مجموعه دنبال کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار