با راه‌اندازی کمپین «نه به چهارشنبه سوری خطرناک»

دانش‌آموزان تهرانی در مراسم چهارشنبه سوری امسال شرکت نمی‌کنند

تهران (پانا) - دانش‌آموزان تهرانی کمپینی تحت عنوان «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» تشکیل دادند و با امضای پیمان‌نامه‌ای، به این کمپین پیوستند.

کد مطلب: ۸۰۶۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان تهرانی در مراسم چهارشنبه سوری امسال شرکت نمی‌کنند

همه ساله آیین سنتی چهارشنبه سوری در کشور برپا می‌شود و در کنار پیام‌های زیبایی که این آیین باستانی مبنی بر سپردن بدی‌ها به آتش در پایان سال دارد، به علت ورود مواد محترقه خطرناک به این مراسم، آسیب و حوادثی مانند سوختگی و قطع عضو برای بسیاری هموطنان اتفاق می‌افتد به گونه‌ای که ابعاد تلخ و دردناک چهارشنبه آخر سال را پررنگ می‌کند.

هرچند کارشناسان اجتماعی معتقدند ارسال مداوم پیام‌ها و هشدارهای ایمنی در هرسال نتوانسته بر کاهش آسیب‌های چهارشنبه سوری اثر قابل ملاحظه‌ای داشته باشد، امسال اقشار مختلف مردم و از جمله دانش‌آموزان در اقدامی خودجوش اقدامات و رفتارهای خطرآفرین در مراسم چهارشنبه سوری را تحریم کردند تا به شهدای آتش‌نشان که جان خود را در حادثه پلاسکو از دست دادند ادای احترام کنند و بتوانند در جهت کاهش آمار سوختگی‌ها و معلولیت‌های ناشی از انفجار مواد محترقه گامی بردارند.

در همین راستا دانش‌آموزان تهرانی کمپینی تحت عنوان «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» تشکیل دادند.

از ماه گذشته دانش‌آموزان مدارس بسیاری در تهران پای طومار نه به چهارشنبه سوری را امضا کردند و این رفتار خودجوش که می‌تواند گام مثبتی در جهت فرهنگ سازی و ارتقای ایمنی در شب چهارشنبه سوری باشد را به درستی شکل دادند.

به عنوان مثال دانش‌آموزان «هنرستان حدید منطقه 11» در مراسمی به کمپین «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» پیوستند و در این مراسم که با حضور ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران برگزار شد دانش‌آموزان به یاد شهدای آتش نشان با امضای طوماری قول دادند تمام توصیه‌های ایمنی و پیشگیرانه در چهارشنبه آخرسال را جدی بگیرند.

ملکی، سخنگوی آتش نشانی تهران در این مراسم گفت: در سال 95 منطقه شما و شما دانش‌آموزان پای عهدی که بستید ایستادید و هزینه‌های ترقه بازی و کارهای خطرناک چهارشنبه سوری را ضمن اینکه حذف کردید بلکه صرف هزینه مدرسه سازی کردید و از این بابت جای قدردانی و سپاس از شما دانش‌آموزان است.

سخنگوی آتش نشانی تهران افزود: بخاطر آسیب‌هایی که از بابت کارهای خطرناک چهارشنبه سوری دامنگیر بسیاری از افراد می‌شود متاسفانه همه ساله شاهد صدمات فراوان بودیم و حرکت‌های ناهنجار و آسیب زا موجب مصدوم شدن افراد می‌شد که این منطقه و این هنرستان کار خوبی را سال گذشته بنا نهاد و به آن عمل کرد و همچنان امسال نیز انتظار داریم تا با هم عهد ببندیم و با امضای تعهدنامه کمپین «نه به چهارشنبه سوری خطرناک»، در شادی و سلامت همشهریانمان تلاش کنیم.

در پایان مراسم جمع حاضر و دانش‌‌آموزان با امضای پیمان‌نامه، به کمپین «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» پیوستند و پیمان‌نامه چهارشنبه‌ سوری بی‌خطر را امضا کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار