با حضور خانواده های معظم شهدا و دانش آموزان،

سی و یکمین یادواره 1000 شهید فرهنگی و دانش آموز قم برگزار شد

قم (پانا) - سی و یکمین آیین بزرگداشت هزار شهید دانش آموز و فرهنگی استان قم با حضور خانواده های معظم شهدا و دانش آموزان در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۶۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد
سی و یکمین یادواره 1000 شهید فرهنگی و دانش آموز قم برگزار شد

حمیدرضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم طی سخنانی در مراسم یادواره 1000 شهید دانش آموز و فرهنگی استان ضمن تقدیر از همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و دیگر دستگاه ها در برگزاری یادواره گفت: امروز پیام شهیدان پاکدامنی، عزت، سلامت جسم و روح و تلاش درعرصه تعلیم و تربیت است و استقبال گسترده دانش آموزان از فرهنگ ایثار و شهادت نشاندهنده انتقال کامل این پیام و فرهنگ به جامعه تعلیم و تربیت استان است.

وی با بیان اینکه عظمت میهن اسلامی ما امروز در سایه علم و دانش و تربیت صحیح دانش آموزان بدست می آید، تاکید کرد: آن چیزی که نام شهدا را ماندگار کرده است، بندگی خدا و شناخت و معرفت بود و دانش آموزان نیز باید با کسب معرفت الهی در مسیر بندگی و تعبد گام بردارند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم افزود: فلسفه شهادت و ایثار گری در اذهان دانش آموزان و فرزندان ما حک شده و با فطرت آنان عجین گشته است و استان قم این افتخار را داشته که در دهه شصت بیش از هزار نفر از فرهنگیان و دانش آموزان خود را تقدیم انقلاب اسلامی کند.

شیخ السلام گفت: نهال با شکوه انقلاب با خون های پاک شهیدان آبیاری شده و به برکت همین خون ها روز به روز مستحکم تر خواهد شد.

وی در همین راستا افزود: شهدایی همچون حسین فهمیده که از پشت همین میز های کلاس درس در شهر قم بلند شده و برای حفظ ناموس و کیان خود برای مبارزه با دشمنان اسلام و انقلاب و رژیم بعثی عراق به میادین مبارزه رفتند به جهانیان ثابت کردند اگرچه از نظر سن و سال کوچک هستیم اما با بصیرت و هوشیاری خود پشت سر نائب امام عصر عجل الله تعالی شریف در راه تحقق حکومت مهدوی قدم خواهیم گذاشت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: در روایتی از امام صادق علیه السلام آمده است که «سه گروه در روز قیامت شفاعت می کنند و شفاعت آنان مورد پذیرش است که این سه گروه انبیا، علما و شهدا هستند» که باید قدردانشان باشیم.

وی در پایان خطاب به دانش آموزان گفت: امروز وظیفه سنگینی بر دوش شما دانش آموزان است، شما وارث هوشیاری، بصیرت، رشادت و ایثار آن دانش آموزان هستید که با لطف خداوند و پیروی از خط معلمان دلیری همچون شهید مجید عسکری که اولین شهید معلم شاغل مدافع حرم است، توانسته اید عزم و ارادۀ خود را در میدان عمل نشان دهید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار