بطحایی: اگر امتحانات نهایی تاثیری در کنکور نداشته باشد، غیر از بار مالی چیزی برای آموزش‌و‌پرورش ندارد

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌و‌پرورش می‌گوید اگر نمرات امتحانات نهایی مدارس در کنکور سراسری موثر باشند می‌توان آن‌ها را توسعه داد، در غیر این صورت آورده‌ای جز بار مالی و دشواری برای آموزش‌و‌پرورش نخواهد داشت.

کد مطلب: ۸۰۶۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
بطحایی: اگر امتحانات نهایی تاثیری در کنکور نداشته باشد، غیر از بار مالی چیزی برای آموزش‌و‌پرورش ندارد

سید محمد بطحایی در حاشیه مراسم بانوی امید که امروز (چهارشنبه) در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، با بیان اینکه مدارس تا آخرین روز سال (28 اسفند) باز هستند، گفت: در پی تعطیلی‌های زیاد امسال به علت آلودگی هوا و سایر شرایط، مدارس تا آخرین روز کاری سال دایر است و می‌خواهم همه برای جبران عقب افتادگی ها کمک کنند.

بطحایی افزود: بعید است مدرسه ای اعلام کرده باشد که دانش‌آموزان از شنبه آینده به مدرسه نیایند. از خانواده ها خواهش می‌کنم اگر مقدور است برنامه هایشان را طوری تنظیم کنند که مدارس از حدنصاب نیفتد و دایر باشد.

وی درباره تاثیر نمرات امتحان نهایی در کنکور سراسری نیز گفت: فردا با وزیر علوم جلسه داریم، و مصمم‌ هستیم به شرطی دامنه امتحانات نهایی وسیع شود که در امتیازات کنکور موثر باشد؛ اگر قرار باشد امتحانات نهایی تاثیری در ورود به آموزش عالی نداشته باشد غیر از بار مالی و سختی چیزی برای آموزش و پرورش نخواهد داشت.

به گفته وزیر آموزش و پررورش میزان تاثیر سوابق تحصیلی همچنان و حداقل تا دو سال آینده، همانند گذشته خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا بخشنامه‌ای درباره برگزاری مراسم «چهارشنبه‌سوری» به مدارس ارسال شده است؟ عنوان کرد: از چنین بخشنامه‌ای اطلاع ندارم اما چهارشنبه سوری به عنوان مراسم سنتی ایرانیان می‌تواند کم‌خطرتر از آنچه تاکنون بوده است، برگزار شود.

بطحایی درباره برگزاری همایش‌های متعدد در این وزارتخانه گفت: همایش‌ها را حتی در سطح استانی کنترل می‌کنیم. در هر حوزه و معاونت نباید بیشتر از یک همایش ملی برگزار شود.

وی درباره توقف اجرای تصمیم حذف برگزاری آزمون‌ها در دوره ابتدایی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز گفت: امروز یا فردا اطلاعیه‌ای را در این باره منتشر می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار