شهردارفردوس خبرداد

ذخیره سازی بیش از 50 هزار گلدان در خزینه های فضای سبز فردوس/کاشت 4 هزار درخت درپارکها و ورودی های فردوس در آستانه سال نو

فردوس (پانا) ـ خزینه های فضای سبز شهرداری با بیش از 50 هزار گلدان و نشاء جهت انتقال از نیمه دوم اسفند پرشده است همچنین خزانه زیتون تلخ نیز ایجاد شده که اکنون بیش از 200 هزار قلمه از آن تکثیر شده است.

کد مطلب: ۸۰۶۱۹۴
لینک کوتاه کپی شد
ذخیره سازی بیش از 50 هزار گلدان در خزینه های فضای سبز فردوس/کاشت 4 هزار درخت درپارکها و ورودی های فردوس در آستانه سال نو

حمید حلاج مقدم شهردار فردوساز کاشت 4 هزار درخت در شهرستان در آستانه سال نو خبرداد وگفت: با اشاره به آغاز سال نوحدود ۳۰۰۰ درخت در پارکها و بلوارها وحدود ۱۰۰۰ اصله درخت در ورودی های سه طرف فردوس از سمت بشرویه سرایان و اسلامیه با توجه به فرارسیدن ایام سال نوکاشت شده است.

وی همچنین ازگلکاری پارک های اصلی و بوستانها خبرداد و گفت: گلدان های شب بو در تمامی بلوارهای اصلی کاشت شده اند همچنین پارک گردشگری ملت و دلگشا نیز درختکاری آنها به صورت اختصاصی تکمیل شده است.

حمید حلاج مقدم از ایجاد خزینه هایی برای نگهداری و ذخیره گلدان ها خبر داد و گفت: خزینه های فضای سبز شهرداری با بیش از 50 هزار گلدان و نشاء جهت انتقال از نیمه دوم اسفند پرشده است همچنین خزانه زیتون تلخ نیز ایجاد شده که اکنون بیش از 200 هزار قلمه از آن تکثیر شده است.

شهردار فردوس در ادامه تاکید کرد:خزانه شب بو نیز جهت انجام واکاری در محل های احتمالی به تعداد بیش از 200 هزار گلدان و نشا در نظر گرفته شده است.

وی هرس بیش از6000 هزار درخت در کمربند سبز و بیش از 4000 هزار درخت در داخل شهر, بذر کاری بسترهای کاشت وسیع در برخی از محل ها از جمله پارک گردشگری و تولید بیش از 7 هزار گلدان کنگر گازانیا و میخک و ناز جهت انتقال به یک هفته به عید نوروز را ازجمله خدمات شهرداری فردوس عنوان کرد.

شهرداری فردوس پیشگام در بهره گیری از تکنولوژی کشت بدون آب بااستفاده از قارچ مایکوریزا

شهردارفردوس در ادامه گفت: با توجه به خشکسالی‌های مکرر و کمبود شدید منابع آب یکی از راه‌های اثبات شده جهت کاهش مصرف آب تکنولوژی استفاده از قارچ مایکوریزا می باشد، قارچی که میلیون ها سال در نقاط مختلف همزیست با ریشه گیاهان بوده و در طی سالیان اخیر به دلیل استفاده از سموم و آلاینده‌های خاک و تخریب بسترهای کاشت جمعیت آن به شدت کاهش یافته یا در بعضی مناطق به کلی از بین رفته است

حمید حلاج مقدم خاطرنشان کرد: این قارچ از انواع همزیست با ریشه گیاهان بوده و با نفوذ به ریشه گیاهان با آن یکی شده و به ازای هر سانت رشد ریشه گیاه چندین برابر رشد کرده و در عرض یک سال می تواند دسترسی ریشه را تا عمق بیش از ۱۰ متر هدایت نماید. این مساله سبب دسترسی ریشه به منابع آب بیشتر و در نتیجه کاهش یا عدم آبیاری می شود.

وی در ادامه شهرداری فردوس را پیشگام در بهره گیری از تکنولوژی کشت بدون آب با استفاده ازقارچ مایکوریزا خبردادوگفت:این تکنولوژی را امروزه در دنیا با نام کشت بدون آب می شناسندکه شهرداری فردوس به عنوان پیشگام در این زمینه امسال برای اولین بار استفاده از این قارچ را در دستور کار قرار داده و یکی از محله ای پایلوت تعیین شده برای استفاده از این تکنولوژی، نوار سبز حاشیه بلوار دانشگاه محل درختکاری روز درختکاری می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار