مصوبات آخرین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان البرز در سال ۹۶

کرج (پانا) - استاندار البرز با تاکید بر اینکه باید انضباط بودجه ای را در مصارف مورد توجه قرار داد؛ گفت: باید با پرداخت باقی مانده مطالبات بازنشستگان و امتیازی که قانون در این زمینه پیش بینی کرده هر چه سریعتر وضعیت بازنشستگان را مشخص و نیروهای جوان و پرانرژی را جایگزین کرد.

کد مطلب: ۸۰۵۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد
مصوبات آخرین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان البرز در سال ۹۶

به گزارش خبرنگار پانا از البرز در کرج، محمدعلی نجفی در آخرین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال ۹۶؛ گفت: همواره تاکید بر حمایت از بخش خصوصی بوده است و دولت در بسیاری از امور قصد تولی گری ندارد و عمده کارها به بخش خصوصی باید واگذار شود.

وی افزود: در جریان سفر رئیس جمهور و با توجه به استعداد البرز طرح احداث نمایشگاه دائمی تصویب شد و باید از رقم تخصیصی این طرح نهایت بهره برده شود.

نجفی با تاکید بر واگذاری نمایشگاه دائمی استان و پایانه صادراتی به بخش خصوصی گفت:‌ بر این اساس مقرر شد تا هفته جاری این موضوع بسته شود.

نجفی گفت: در شهرک های صنعتی نیز باید زیرساخت ها فراهم شود و از ابتدای کار بخش خصوصی را گرفتار ایجاد زیرساخت ها نکنیم.

استاندار البرز همچنین با قدردانی از نمایندگان مردم در مجلس برای تخصیص بودجه سال ۹۷ در استان گفت: این امر نشان از همکاری خوب مسئولان است و باید بین دیگر مدیران نیز این روش تسری پیدا کند.

نجفی با اشاره به محدودیت منابع ارزی و اعتباری و لزوم صرفه جویی در اعتبارات هزینه ای گفت: باید انضباط بودجه ای و صرفه جویی در اعتبارات هزینه ای صورت گیرد چرا که دولت به سختی تامین و کسب درآمد دارد و باید با حساسیت بیشتر و بهینه این نگاه هزینه شود.

نماینده عالی دولت همچنین با اشاره به لزوم بهره مندی از نیروهای جوان و پر انرژی در دستگاه ها گفت: به نیروهای جوان نیاز داریم و باید با پرداخت باقی مانده مطالبات بازنشستگان و امتیازی که قانون در اختیار داده وضعیت این قشر را نیز تعیین تکلیف و نیروهای جوان را جایگزین کرد.

استاندار البرز با بیان اینکه دستگاه ها باید اعتبارات تخصیصی را بصورت کامل جذب کنند؛ ادامه داد:‌ در اعتبارات عمرانی و تملک دارایی ها نیز دستگاه ها نهایت جذب اعتبارات را داشته باشند؛ در غیر این صورت توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان جابجایی های لازم صورت می گیرد.

نجفی همچنین گفت: تکمیل پروژه های بالای ۸۰ درصد از تاکیدات دولت و مجلس است که باید به جد دنبال شود.

لازم به ذکر است در این جلسه؛ طرح های جدید که افزایش حجم عملیات دارند و باید در کمیسیونی که به همین نام پیش بینی شده بررسی شوند؛ مورد ارزیابی قرار گرفت.

پروژه های ایجاد پایانه صادراتی استان، مطالعه و اجرای طرح فاضلاب ماهدشت، گلخانه ماهدشت، طرح زیرساخت های شهرک صنعتی نظرآباد و اشتهارد، اصلاح و توسعه معابر شهری فردیس و طالقان،سالن چند منظور امداد و نجات طالقان از جمله این طرح ها بودند که برای تامین اعتبار اجرای طرح ها، در جلسه شورای برنامه و ریزی و توسعه استان مورد تصویب قرار گرفت.

در این جلسه وضعیت تخصیص اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای استان نیز در سالی که گذشت، بررسی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار