استاندار ایلام:

طرح آمایش مهم ترین معیار در توزیع اعتبارات شهرستانی است

ایلام ( پانا ) - استاندار ایلام گفت: توجه به آمایش سرزمین و توازن منطقه ای از مهم ترین معیارها در توزیع بودجه در شورای برنامه ریزی است.

کد مطلب: ۸۱۲۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
طرح آمایش مهم ترین معیار در توزیع اعتبارات شهرستانی است

قاسم سلیمانی دشتکی در نشست مشترک شورای برنامه ریزی استان و کمیته برنامه ریزی شهرستان دهلران اظهار کرد: قبل از سفر به شهرستان ها در معاون عمرانی استانداری با حضور مدیران شهرستانی، نماینده شهرستان، اعضای شورا و مدیران استانی نیازها و خواسته های مردم بررسی و آنهاییکه قابلیت دارند برای تصویب تعیین می شوند.
وی از سفر به همه شهرستان ها قبل از شورای برنامه ریزی استان خبر داد و افزود: بر اساس طرح آمایش و توازن بودجه را توزیع و تلاش می شود از اعتبارات ملی برای پیشبرد پروژه ها بهره بگیریم.
استاندار ایلام وحدت و همدلی مسئولان ، بزرگان و دست اندرکاران و اعتماد به مردم را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: هر جا به مردم اعتماد کردیم برنده شدیم و هر جا فاصله گرفته ایم ، زیان دیده ایم.
سلیمانی اضافه: کلام و رفتارمان در ادوار مختلف نباید تغییر کند چراکه موجب بی اعتمادی مردم می شود، صداقت را بر هر چیزی ارجحیت دهیم ولی در کنار آن نباید باعث دلسردی مردم شویم، کارهای شده را بیان و فعالیت های انجام نگرفته را نیز عنوان کنیم تا مردم با آگاهی کامل در مورد عملکردها قضاوت کنند.
وی بر حضور مسئولان در بین مردم تاکید کرد و گفت: امام راحل (ع) و رهبر معظم انقلاب پیوسته بر این مهم سفارش داشته اند که مردم در صحنه های مختلف نقش خود را بخوبی ایفا کرده اند و حضور مسئولان در بین مردم کار ساز است.
فرماندار دهلران نیز در این نشست از تخصیص پنج هزار میلیارد ریال برای احیای اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: سرمایه گذاری 40 هزار میلیارد ریالی در پروژه بزرگ ان جی ال 3100 و 40 هزار میلیارد ریالی در پتروشیمی از اقدامات دولت در راستای توجه به ظرفیت های شهرستان و راهکار ایجاد اشتغال است.
سید حسینعلی موسوی اجرای سامانه گرمسیری در این شهرستان را از دیگر فعالیت های در دست اجرا برشمرد و افزود: اجرای پروژه آبیاری تحت فشار پهله پرچینه با 190 میلیارد ریال و دانشکده فنی مهندسی با 120 میلیارد ریال در مراحلی اجرایی قرار دارند.
وی با اشاره به سفر استاندار به مرز چیلات و دستور لازم در خصوص تکمیل زیر ساخت ها و اقدامات موثر و اساسی در این زمینه گفت: پیگیری برای پای کار امدن طرف عراقی و جانمایی بازارچه نقش موثری در راه اندازی آن دارد.
نماینده شهرستان های دهلران ، دره شهر ، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست کامل شدن خط ریلی استان را منوط به پیوستن دهلران به این مسیر از سمت اندیمشک ذکر کرد و افزود: بکارگیری نیروهای بومی در شرکت ها و از طرفی راه اندازی مرز چیلات و تلاش برای مرز موسیان از مطالبات جدی مردم است.
شادمهر کاظم زاده توجه به راه های شهرستان و حذف نقاط حادثه خیز را متذکر شد و ساماندهی آبگرم و پوشش دادن اراضی باقیمانده در سامانه گرمسیری را از دیگر خواسته های مردم شهرستان دهلران عنوان کرد.
چهار خطه کردن مسیرهای دهلران اندیمشک و مهران، اخذ مجوز 23 برای جاده چمسرخ، شروع عملیات مسیر یک و نیم کیلومتری سید اکبر (ع)، تعیین تکلیف مسکن مهر دهلران از طریق سازمان ملی زمین و مسکن، اختصاص 20 میلیارد ریال برای هدایت آبگرم در سال جاری ، اختصاص سهم شهرستان از سامانه گرمسیری و پیگیری تغییرات نقشه ای این سامانه، تامین 30 میلیارد ریال برای تامین آب شرب روستاهای بیشه دراز و کاور و عین غانم و صمانه، جلسه تخصصی برای کارخانه سیمان و رفع مشکلات آن، تهیه طرح جامع بازارچه مرزی چیلات و تامین اعتبارات زیرساخت های آن ، ساماندهی آبشار تختان با 10 میلیارد ریال اعتبار، اختصاص هفت میلیارد ریال برای سایبان خیابان شهر دهلران و سه میلیارد ریال برای انتقال و شبکه آب شهری دهلران از مهمترین مصوبات این نشست بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار