سمینار هموویژلانس در استان البرز برگزار شد

کرج (پانا) - سمینار هموویژلانس و مدیریت خون بیمار با حضور معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ، مدیرکل انتقال خون استان البرز و اعضاء هیات علمی موسسه عالی طب انتقال خون در سالن نظام پزشکی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۵۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد
سمینار هموویژلانس در استان البرز برگزار شد

به گزارش خبرنگار پانا از البرز در کرج، سمینار هموویژلانس و مدیریت خون بیمار با حضور واعظی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، مهدی زاده مدیرکل انتقال خون استان البرز و اعضاء هیات علمی موسسه عالی طب انتقال خون در سالن نظام پزشکی برگزار شد.

در آغاز این سمینار مهدی زاده مدیرکل انتقال خون استان البرز، با ذکر تاریخچه ای در مورد انتقال خون به ضرورت استقرار نظام مراقبت از خون به منظور افزایش ایمنی بیمار و به دنبال پیاده سازی این سیستم به عنوان یکی از اجرای حاکمیت بالینی در بیمارستان اشاره نمود و بر تعامل هر چه بیشتر بیمارستانها با انتقال خون در جهت اجرای بهتر سیستم مراقبت از خون و مصرف بهینه خون و فرآورده های خونی در جهت ارتقاء خدمات به بیماران تاکید کرد .

وی هدف از برگزاری این سمینار را آموزش مباحث مرتبط با طب انتقال خون و اطلاع رسانی فرآیندهای نوین انتقال خون برای مراکز درمانی تحت پوشش دانست و افزود: برگزاری این کارگاههای آموزشی به اجرای بهتر سیستم مراقبت از خون و مدیریت خون بیمار در مراکز درمانی کمک می کند .

مهدی زاده در ادامه افزود: امید است با مدیریت مصرف خون شاهد مصرف بهینه فرآورده های خونی در مراکز درمانی باشیم و بدین ترتیب سازمان انتقال خون این فرصت را پیدا خواهد کرد تا به سمت تولید فرآورده های نوین و سیاست های عالیه گام بردارد .

واعظی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی نیز در مورد ماهیت انتقال خون در خصوص تامین خون سالم برای بیماران نیازمند، آشنایی کادر درمان با فرآیندهای تامین و آماده سازی خون و فرآورده های خونی را لازم دانست تا سیستم مراقبت از خون در بیمارستانها به نحو مطلوب اجرا گردد .

در این سمینار آموزشی یک روزه، موضوعاتی از جمله مباحث مدیریت خون بیمار، اهمیت سیستم هموویژلانس، آشنایی با فرآورده های سلولی و پلاسمای خون، نحوه آماده سازی و تزریق خون و بحث عوارض حاد و تاخیر تزریق خون توسط اعضاء محترم هیات علمی موسسه عالی طب انتقال خون مطرح گردید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار