استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد:

از تکنولوژی روز در انتقال خون استفاده شود

استاندار خراسان جنوبی که در دیدار مدیرعامل سازمان انتقال خون ايران با وی سخن مي گفت با بيان اين مطلب، به اهميت موضوع انتقال خون اشاره کرد و ادامه داد:اين سازمان جزو دستگاه هايي است که انجام خدمت در آن از اهميت و حساسيت ويژه اي برخوردار است.

کد مطلب: ۶۹۹۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان جنوبی،محمد مهدی مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی، به احداث مرکز جامع اهداي خون در استان اشاره کرد و ادامه داد: در بحث واگذاري زمين و نيز اختصاص اعتبارات مورد نياز با همكاري سازمان انتقال خون كشور، كمك هاي لازم را صورت خواهيم داد.


دکتر مروج الشریعه، به حوادث و بحران های طبیعي از جمله زلزله اشاره کرد و ادامه داد: باتوجه به مخاطراتي که در اين زمينه وجود دارد، داشتن آمادگي لازم به منظور تسريع و تسهيل روند خدمت رساني به آسيب ديدگان احتمالي بيش از پيش بايد در دستور كار مسئولين ذي ربط قرار گيرد.


وی، استفاده از روش ها و تکنولوژی های روز در انتقال خون را مورد تاکيد قرار داد و يادآورشد: در اين زمينه بکارگيري شركت هاي دانش بنيان مي تواند بسيار مهم و تاثيرگذار بوده و داراي نتايج مطلوبي نيز باشد.


* استانداردهایی که امروز در حوزه انتقال خون رعایت مي شود در دنيا کم نظير است.


دکتر علی اکبر پور فتح اله مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران نیز در اين ديدار ، با بيان اينکه استانداردهايي که امروز در حوزه انتقال خون رعايت مي شود در دنيا کم نظير است، افزود: رعايت اين استانداردها در استان خراسان جنوبي نيز از جايگاه مناسبي برخوردار است.


پور فتح اله ، با اشاره به اینکه ۲۲۰ هزار لیتر پلاسما به پالايشگاه هاي اروپايي فرستاديم افزود: اين مقدار پلاسما براي استفاده به داخل كشور برگشت خواهد كرد.

وی، احداث مرکز جامع اهدای خون در خراسان جنوبی را از جمله نيازمندي هاي مهم اين استان برشمرد وخاطر نشان ساخت: درآمدهايي که در مرکز انتقال خون خراسان جنوبي حاصل مي شود به همين استان برگشت خواهد كرد تا بتوانند در آينده به استقلال مالي و خودكفايي برسند كه يكي از مهمترين سياست هاي كاري سازمان انتقال خون كشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار