تعیین تکلیف 7000 فقره پرونده زمین و املاک و صیانت دولت از 8800 هکتار زمین در سال 96

دفاع از حقوق دولت و بیت المال مستلزم اشراف به قوانین و آموزشهای به روز حقوقی می باشد

شیراز (پانا) - مدیر کل راه و شهرسازی فارس از وجود 45  هزار پرونده حقوقی زمین و املاک در کشور  دفاع از حقوق دولت و بیت المال مستلزم اشراف به قوانین و آموزشهای به روز حقوقی می باشد.

کد مطلب: ۸۰۴۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد
تعیین تکلیف 7000 فقره پرونده زمین و املاک و صیانت دولت از 8800 هکتار زمین در سال 96

مهندس فیروز تکاور در همایش آموزش حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن که در شیراز برگزار شد افزود: ما در کشور 45 هزار پرونده حقوقی داریم که تقریبا متوسط سهم هر اداره کل راه و شهرسازی 1500 پرونده می باشد .

وی خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیت و ارزش زمین و املاک در اداره راه و شهرسازی فارس در بخش زمین و املاک و قراردادها حدود 300 پرونده دعاوی در محاکم سالانه تشکیل می شود که اگر کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند آموزشهای لازم را بگذرانند میتوانند دفاع قابل قبولی داشته باشند و از حقوق بیت المال به نحو احسن دفاع نمایند.

در ادامه همایش مدیر کل حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن نیز اضافه کرد: در واقع آنچه که وظیفه ما در سازمان ملی زمین و مسکن و استانها است و باید نظارت جدی بر آن داشته باشیم ، صیانت از زمینهای محدود و حریم شهرهای کشورمان است.

غلامعباس نظر خواهی تصریح کرد: ارزش ریالی یک متر مربع زمین داخل محدوده و حریم به این دلیل است که قابلیت کاربردی دارد و قابلیت استفاده های مختلف را دارد و قابل قیاس با قیمت اراضی خارج از حریم نیست و این واقعیت موجود در کشور است و آنچه که صیانت و حفاظت از آن به عهده ما گذاشته شده است.

غلامعباس نظر خواهی مدیر کل حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به ارزشمند بودن زمین افزود: وظیفه ای که به دوش مسئولین و کارشناسان حقوقی در سازمان و استانها گذاشته شده بسیار سخت و ارزشمند است.

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی که برای امسال انجام داده بودیم 7300 فقره پرونده را می بایست در کشور تعیین تکلیف کنیم که تا پایان بهمن ماه 7000 فقره پرونده تعیین تکلیف شده و امیدواریم که تا پایان سال 300 پرونده دیگر نیز تعیین تکلیف گردد.

مدیر کل حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن با توجه به تعیین تکلیف 7000 فقره پرونده گفت: مساحتی که باعث مالکیت دولت از تعیین تکلیف 7000 فقره پرونده شده و دولت توانسته از آن صیانت کند 8800 هکتار زمین می باشد.

غلامعباس نظر خواهی افزود: در بحث رفع تصرف زمینهای محدوده حریم و حریم شهرها در سال 96 2000 قطعه را در طرح دعوا کردیم.

وی اظهار امیدواری کرد که با برگزاری این همایش ها و کارگاههای آموزشی در بحث آموزش قوانین و مقررات های حقوقی و فضایی و بهره مندی مدی

ران و کارشناسان حقوقی بتوانیم گامهای بسیار موثری در بحث دفاع از حقوق بیت المال برداریم و با دفاعیات و علم خودمان از پهنه کشور عزیزمان در برابر سود جویان حفاظت و حراست نماییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار