در راستای حفظ حقوق بیت المال صورت پذیرفت:

15 میلیون و 194هزار هکتار از اراضی دولتی در کرمان جانمایی شده است

کرمان(پانا) -مدیر کل ثبت اسناد واملاک استان کرمان گفت: از مجموع 17 میلیون و 200 هزار هکتار اراضی دولتی در استان کرمان میزان 15 میلیون و 194هزار هکتار جانمایی گردیده و میزان 10 میلیون و 218 هزار هکتار آن تثبیت مالکیت شده است.

کد مطلب: ۸۰۶۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
15 میلیون و 194هزار هکتار از اراضی دولتی در کرمان جانمایی شده است

رضا طالبی زاده در جلسه شورای قضائی استان کرمان اظهار داشت:خوشبختانه با حمایت آقای موحد،رییس شورای حفظ حقوق بیت المال و آقای سالاری،دادستان مرکز استان، اداره کل ثبت اسناد واملاک استان کرمان برای سومین سال متوالی حائز رتبه برتر کشوری در زمینه تثبیت اراضی ملی گردید.

این مقام قضائی خاطرنشان ساخت: هم اکنون بیش از یک سوم تثبیت مالیکت صورت گرفته در سطح کشور متعلق به استان کرمان می باشد

وی ابراز داشت: در سال جاری با تعامل صورت گرفته با ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شمال و جنوب استان تثبیت مالکیت اراضی ملی بیش از سهمیه تعیین شده انجام گرفته است

وی با بیان اینکه مساحت کل اراضی ملی جنوب استان 3 میلیون و 400 هزار هکتار می باشد،گفت:تاکنون میزان 3 میلیون و 300 هزار هکتار از اراضی دولتی جنوب استان تثبیت شده است که نشان از تثبیت 97 درصدی اراضی ملی جنوب استان دارد.

این مقام قضائی با بیان اینکه سامانه اعلام و اطفاء حریق با هزینه بالغ بر ۱ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان در ۱۳ واحد ثبتی دارای ساختمان ملکی نصب شده است،افزود: این سامانه به صورت کاملا مکانیزه است و از گاز بی خطر آیروسل استفاده می‌کند که برای پرونده ها بی خطر و برای انسان ها بی ضرر است و بنابراین در کلاس A قرار دارد و در حال حاضر در کشورهای جهان اول از این گاز استفاده می شود.

طالبی زاده خاطر نشان کرد: کل پرونده های استان ۸۰۰ هزار بالغ بر ۳۰ میلیون برگ می باشد که تاکنون در 9 واحد ثبتی استان تعداد ۴۵۰ هزار پرونده مشتمل بر ۱۵ میلیون و ۵۰۰ برگ اسکن و وارد سامانه آرشیو الکترونیک شده است که در صورت تامین اعتبار قادر خواهیم بود مابقی پرونده ها را تا پایان سال 1397 اسکن و در سامانه آرشیو الکترونیک بارگزاری نماییم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار