مربیان پرورشی مدارس بیشترین نقش را در تحقق سند تحول بنیادین ایفا می کنند

سنندج(پانا)_مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در جمع مربیان و معاونین پرورشی، مراقبین سلامت، مشاوران و مربیان تربیت بدنی ناحیه دو سنندج گفت: مربیان پرورشی مدارس بیشترین نقش را در تحقق سند تحول بنیادین ایفا می کنند.

کد مطلب: ۸۰۴۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد
مربیان پرورشی مدارس بیشترین نقش را در تحقق سند تحول بنیادین ایفا می کنند

به گزارش پانا کردستان،روز گذشته رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در آئین گرامیداشت هشتم اسفند سالروز تاسیس نهاد مقدس امورتربیتی و هفته تربیت اسلامی که در سالن اجتماعات سرای سالمندان برگزارشد؛ گفت: در سند تحول بنیادین شش ساحت پیش بینی شده که تحقق بسیاری از این ساحت ها توسط متولیان تربیت و مربیان پرورشی در مدارس امکان پذیر است.

قربانی در خصوص مصادیق اجرایی ساحت های شش گانه سند تحول بینادین گفت: در ساحت اجتماعی می توان مهارت زندگی کردن را در نظر گرفت، یعنی وقتی دانش آموزی از مدرسه فارغ التحصیل می شود باید مهارت تعامل اجتماعی با دوستان، خانواده و جامعه را فرا گرفته باشد، در بحث های اخلاقی نیز باید صداقت، سخاوت، شجاعت، همدلی و همراهی را در میان دانش آموزان تقویت و نهادینه کنیم چراکه این ویژگی غالب نظام های تعلیم و تربیت جهانی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان ادامه داد: تمامی صاحب نظران حوزه تعلیم و تربیت بر این باورند که تعلیم و تربیت قابل تفکیک نیست و تربیت جامع تر و کاملتر از آموزش و تعلیم زیر مجموعه تربیت است یعنی در نظام تعلیم و تربیت، تربیت واجب عینی و تعلیم واجب کفایی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما باید نگران این باشیم که فرزندانمان را انسان های مفید و شهروندانی شایسته بار بیاوریم و این موضوع دغدغه اصلی اولیاء ما گردد زیرا امروزه مشکلات عدیده ما در جامعه این نیست که سطح تحصیلات افراد پایین باشد بلکه مشکل در عدم تربیت صحیح شهروندان شایسته و قانون مدار است.

مدیر کل آموزش و پرورش در پایان خاطر نشان ساخت: پایه تربیت محبت است، اگر محبت وجود داشته باشد تربیت شکل می گیرد؛ بنابراین باید سعی شود در تربیت دانش آموزان از محبت بهره بگیریم زیرا از وظایف دینی، اخلاقی و انسانی ما بوده و همه ما باید به تقویت هویت دینی و ملی توجه و عنایت ویژه داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار