مربیان پرورشی باید خوب زیستن ، خوب ماندن و خوب ساختن را به دانش آموزان بیاموزند

خرم آباد (پانا) - سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان در مراسم تجلیل از مربیان و معاونین پرورشی شهرستان نورآباد دانش آموزان را برای رشد یافتن و به کمال رسیدن نیازمند یک مربی دانست.

کد مطلب: ۸۰۴۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد
مربیان پرورشی باید خوب زیستن ، خوب ماندن و خوب ساختن را به دانش آموزان بیاموزند

محمد حسین احمدی در این مراسم که با حضور مدیران دستگاههای اجرایی ؛ کارکنان ستادی و مربیان و معاونین پرورشی این شهرستان در کانون فرهنگی تربیتی پیام برگزارشد ؛ با اعلام این مطلب گفت : مربی، معمار شخصیت انسان و الگو و قاعده دستوری مجسم است که دانش آموزان آگاهانه یا ناخودآگاه از او تقلید می‌کنند و شخصیت خود را مطابق با او می‌سازند، از این رو سعادت و شقاوت دانش آموز به تربیت مربی وابسته است.

وی یکی از گروه‌های مهم و سرنوشت‌ساز جامعه را ، دانش‌آموزان عنوان کرد که سرمایه‌های آینده کشور هم به حساب می آیندو افزود : دانش‌آموزان با تحصیل و فراگیری علم و دانش و با رشد و شکوفایی شخصیت متعالی خود می‌توانند پاسداران واقعی ارزش‌های دینی و انقلاب و بزرگمردان فداکار فردای ایران اسلامی باشند.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان در ادامه انقلابی بودن را مهمترین مولفه برای مربیان پرورشی عنوان کردو در بیان شاخص های انقلابی بودن از دیدگاه مقام معظم رهبری افزود : پایبندی به مبانی و ارزشهای اساسی اسلام و انقلاب، هدف گیری آرمانهای انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها، پایبندی به استقلال کشور، حساسیت در برابر دشمن و نقشه دشمن
و عدم تبعیت از آن و تقوای دینی و سیاسی از جمله شاخص های انقلابی بودن است که یک مربی پرورشی باید دارا باشد

احمدی تاکید کرد : مربیان امور تربیتی، میراث دار رسالت انبیا و اسطوره‌های خدمت به بشرند و برگزیدگانی هستند که با تکیه بر ایمان و عقیده قلبی خود در اندیشه گشودن چشم‌های خواب‌آلود در مسیر غبارآلود زندگی هستند و تمام تلاش خود را برای آموزش خوب زیستن، خوب ماندن و خوب ساختن به دانش آموزان معطوف می سازند .

وی در ادامه سخنان خود بر این نکته تاکید کرد که با توجه به ویژگی‌های خاص نوجوانان و جوانان در دوران رشد و الگوهای متعددی که در پیرامون آن‌ها وجود دارد ،مربیان امور تربیتی می‌توانند در قالب الگوهای ارزنده برای آنان ظاهر شوند .

احمدی تصریح کرد که تربیت خطیر ترین مسئله ای است که به تنهایی از عهده یک شخص خارج است و باید پذیرفت که تربیت فقط وظیفه مربیان پرورشی نیستو باید معلمان ، مدیران ، خانواده و جامعه هم در این رسالت سهیم شوند و دانش آموزان را به سمت مقصود واقعی هدایت کنند.

وی ادامه داد : هجمه ها و تهدیدهای فرهنگی دانش آموزان ما را تهدید می کند و بیش از 16 هزار سایت اینترنتی انحرافی برای تضعیف پایه های ایمانی و انسانی فرزندان جامعه فعالیت می کنندو این مسئله حساسیت و ظرافت کار مربیان پرورشی را ملموس تر از قبل می کند .

احمدی در پایان سخنان خود به بیان ویژگیهای مربی از دیدگاه قرآن پرداخت و اضافه کرد : مربیان پرورشی در انجام رسالت خطیر خود با مهرورزی و عطوفت ، خودورزی و کاربرد منطق و استدلال در تربیت ، خیر اندیشی و موعظه، صبوری، تحمل و سعه صدر ، حرص ورزی و غمخواری در تربیت ، تواضع و مردمی بودن ، خش حلقی و خوش خویی و خوشگویی ، اخلاص و انگیزه ، پایبندی به گفتار خویش در عمل و خلق فرصت های جدید در تربیت مسیر تربیت دانش آموزان را هموار تر کرده و در تحقق تربیت اسلامی موفق شوند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار