تدوین چارچوب فعالیت‌های یادگیری مرتبط با ایام نوروز با عنوان "داستان خوانی، داستان گویی و داستان نویسی" 

کرج (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز، درخصوص اجرای طرح فعالیت ایام عید اظهار داشت: چارچوب فعالیت های یادگیری مرتبط با ایام نوروز با عنوان "داستان خوانی، داستان گویی و داستان نویسی"  تهیه و تدوین شده است.

کد مطلب: ۸۰۴۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
تدوین چارچوب فعالیت‌های یادگیری مرتبط با ایام نوروز با عنوان "داستان خوانی، داستان گویی و داستان نویسی" 

جعفر مقیمی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز، در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درخصوص اجرای طرح فعالیت ایام عید اظهار داشت: معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به منظور دستیابی به راهکار 5-2 از سند تحول بنیادین مبنی بر ایجاد ساز و کارهای لازم برای تقویت آداب و سبک زندگی اسلامی - ایرانی در تمام ساحت های تعلیم و تربیت ، نسبت به تهیه و تدوین چارچوب فعالیت های یادگیری مرتبط با ایام نوروز با عنوان "داستان خوانی، داستان گویی و داستان نویسی" نموده است.

وی ادامه داد: در این شیوه نامه برای مناطق نقشهایی پیش بینی شده است. که انتظار می رود همکاران کارگروه معاونت اموزش ابتدایی مناطق و نواحی تابعه، پس از دریافت دستورالعمل، نسبت به ابلاغ شیوه نامه به مدارس اقدام نمایند و برگزاری جلسات توجیهی برای مدیران مدارس را در دستور کار قرار دهند. همچنین شناسایی و جلب مشارکت خیرین برای خرید کتاب داستان های مناسب و اهداء به مناطق محروم و کمتر برخوردار از پیشنهادهای اساسی برای دانش آموزان مشغول به تحصیل در مدارس محروم می باشد.

وی خاطر نشان کرد : به منظور اجرایی شدن شیوه نامه، نظارت بر فرآیند فعالیت های مدارس و ارائه بازخورد مناسب از انتظارات معاونت به شمار می آید.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز به نقش مدارس در اجرای مطلوب طرح نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری جلسه توجیهی برای معلمان توسط مدیر، برگزاری جلسات توجیهی برای اولیای دانش آموزان قبل از شروع تعطیلات، تشکیل نمایشگاه از فعالیت های دانش آموزان، تهیه گزارش از فعالیت های انجام شده و ارسال به منطقه و ... از مهم ترین کار مدارس می باشد.

مقیمی با اشاره به اهداف طرح، افزود: متناسب کردن فعالیتهای یادگیری با اقتضائات دوران کودکی و شرایط ایام نوروز، توسعه و ترویج داستان خوانی ، داستان گویی و داستان نویسی، تقویت مهارتهای خوانداری، شنیداری، نوشتاری، گفتاری ، تفکر و تعمق در طبیعت، پرورش خلاقیت، تخیل و ابتکار و تقویت مهارت های خلاصه نویسی و مستند سازی از جمله اهداف طرح می باشد.

وی با تأکید بر این موضوع که فعالیتهای مرتبط با طرح باید ویژگیهایی را دارا باشند گفت: تناسب محتوای داستان با اهداف پایه تحصیلی، تناسب محتوای داستان با ویژگی های سنی و علائق دانش آموزان، جذاب، لذت بخش بودن و انگیزاننده بودن محتوای استان، تقویت فرهنگ اسلامی و ایرانی از طریق انتخاب محتوای مناسب، رشد دهنده روحیه خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان، محوریت دانش آموز در انجام فعالیت ها، نقش تسهیل گری، هدایت و راهنمایی از طرف معلمان و والدین، تناسب انتظارات با شرایط تعطیلات نوروز از دانش آموزان، ساده و محدود بودن فعالیت ها از جمله ویژگیهای فعالیت ها است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مقیمی در خاتمه تصریح کرد: انتظار داریم از معرفی یک عنوان کتاب خاص به دانش آموزان خودداری شود و همچنین از تحمیل هزینه برای مدرسه و با اولیای دانش آموزان پرهیز گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار