معاون آموزش متوسطه وزیر در گفت و گو با پانا:

تعیین تکالیف نوروزی بر عهده شورای مدرسه است

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: تعیین تکالیف نوروزی بر عهده شورای مدرسه است و باید بر اساس نیازهای دانش آموزان، امکانات و شرایط مدرسه در نظر گرفته شود.

کد مطلب: ۴۷۱۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد

علی زرافشان در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا اظهار داشت: تهیه و توزیع متمرکز پیک نوروزی جزو سیاست های وزارت آموزش و پرورش نیست و وزارتخانه فقط توصیه های کلی را به استان ها در خصوص تکالیف نوروزی انجام می دهد .

تکالیف نوروزی به صورت مدرسه ای


وی افزود : تکالیف نوروزی باید به صورت مدرسه ای به دانش آموزان داده شود البته برخی از ناشرین حتی برخی از ناشرین وابسته به وزارت آموزش و پرورش هم اقدام به تهیه تکالیف نوروزی می کنند اما انتخاب این تکالیف نوروزی جزوء وظایف شورای مدرسه است .

شورای مدرسه تکالیف را تعیین می کند


معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: شورای مدرسه با توجه به شرایط مدرسه ، نیاز های دانش آموزان و امکاناتی که دارند و حتی اگر خود مدرسه بتواند تولید کند و یا بخواند از بیرون چیزی را تهیه کنند تکالیف را بررسی می کنند و آنچه مرتبط با شرایط مدرسه است انتخاب می کنند .

هیچ پیک نوروزی متمرکزی نخواهیم داشت


وی ادامه داد : هیچگونه پیک نوروزی سراسری نخواهیم داشت مگر اینکه بعضی از اوقات برخی از گروه های آموزشی جمع می شوند و اقدامی را در خصوص تکالبف نورزوی انجام می دهند که این مربوط به حرکت خود جوش معلمان است .

تکالیف جذاب برای ایام سال نو


زرافشان تصریح کرد: به هر حال اقتضائات آموزش های ایام تعطیلات نوروز متفاوت است با تکالیفی که در طول سالتحصیلی برای دانش آموزان در نظرگرفته می شود باید تکالیفی که انتخاب می شود دارای جاذبه ، متنوع ، متناسب با فعالیت های نوروز ، بیشتر متکی به ثبت تجربیات و فعالیت های نوروزی دانش آموزان باشد لذا این اصول باعث می شود که تکالیف نوروزی از حالت متمرکز خارج شود .

بنیانگذار پیک شادی هستم


وی ادامه داد : بنده خود بنیانگذار پیک های شادی در آموزش و پرورش هستم.برای اولین بار در سال 1367 در شهر تهران پیک های شادی را منتشر کردیم و علت آن این بود که در آن زمان مدارس تکالیفی که برای نوروز می دادند بسیار حجیم و به لحاظ هنری بسیار ضعیف بود و دانش آموزان در ایام نوروز خسته می کرد و به همین جهت ما ورود پیدا کردیم الگوسازی کردیم تا اگر می خواهیم در عید نوروز تکلیف بدهیم در واقع چه نوع تکلیفی مناسب است و اگر همان تکالیف پیک شادی آن زمان را مشاهده کنید رنگی ، متنوع ، تکالیف و فعالیت های جاذبی داشت همان مدل سازی باعث شد تا مدارس این سلیقه را پیدا کرده اند که کاری را که انجام می دهند متناسب با نیاز های دانش آموزان باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار