مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد:

افتتاح دفتر همکاری‌های صنعت و آموزش زمینه‌ساز توسعه رشته های کاردانش است

مشهد (پانا) - نخستین دفتر همکاری‌های آموزش‌های مهارتی در شهرک های صنعتی افتتاح شد.

کد مطلب: ۸۰۴۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح دفتر همکاری‌های صنعت و آموزش زمینه‌ساز توسعه رشته های کاردانش است

قاسمعلی خدابنده، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی امروز در آیین افتتاحیه دفتر همکاری آموزش‌های مهارتی در شهرک‌های صنعتی عنوان کرد: توسعه پایدار از آموزش و پرورش آغاز می‌شود چرا که نیروی انسانی توانمند به عنوان عامل اصلی توسعه پایدار محصول کار آموزش و پرورش است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت تولید اشتغال در کشور افزود: نتیجه اصلی تولید اشتغال افزایش تولید ناخالص ملی است و آثار جانبی آن نیز همچون کاهش آسیب‌های اجتماعی و امنیت امروز بر هیچ کس پوشیده نیست.

خدابنده ادامه داد: برای ما مهم خواهد بود که هنرآموزان رشته‌های فنی وحرفه ای و کاردانش در کارگاه های صنعتی مشغول به کار شوند و زمینه آموزش‌های بالینی در محیط‌های صنعتی و کارخانه‌ها برای آنان فراهم شود چراکه علاوه بر بالابردن کیفیت آموزش باعث ایجاد روحیه اعتماد به نفس در آنان خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ارتباط بین صنعت و آموزش و پرورش را ارتباطی مثبت در جهت تولید کارگرانی ماهر خواند و تصریح کرد: از طریق این ارتباط امکان توسعه رشته‌های کاردانش و زمینه‌های تامین نیروی کارگر مورد نیاز بخش صنعت بیش از پیش فراهم خواهد آمد.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت حرکت به سوی راهکار های عملیاتی خاطر نشان ساخت: تجهیزات ما در هنرستان‌ها به روز نیست و جهت‌گیری آنها به سمت کم‌هزینه‌ترین رشته‌هاست؛ بنابراین این تعامل می تواند بستر استفاده از امکانات به‌روز صنعتی را برای هنر آموزان فراهم آورد و البته ایجاد فضایی برای برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های تئوری نیز در کنار کارگاه های عملی می‌تواند تاثیر گذار و مثبت باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار