نمایشگاه دست‌سازه‌های هنرجویان هنرستان‌ حجاب شهرستان خرم آباد افتتاح شد

خرم آباد (پانا) - با حضور سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان نمایشگاه دست‌سازه‌های هنرجویان هنرستان حجاب ناحیه دو شهرستان خرم آباد در محل حوزه هنری این شهر افتتاح شد.

کد مطلب: ۸۰۴۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه دست‌سازه‌های هنرجویان هنرستان‌ حجاب شهرستان خرم آباد افتتاح شد

در مراسم افتتاح سید احمدعلی موسوی‌نیا، سرپرست معاونت آموزش متوسطه گفت: این نمایشگاه با هدف معرفی رشته‌های کاردانش و توانمندی‌‌های رشته های هنر و گرافیک و آشناسازی و هدایت دانش‌آموزان پایه نهم به سمت این رشته‌ها در سال آینده ، همچنین فروش دست‌سازه‌های هنرجویان این رشته‌ها و آشنایی آنان با بازار کار برگزار شده است .

وی خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه تولیدی کردن هنرستان‌ها در قالب تبصره 75 یکی از سیاست های راهبردی وزارت آموزش و پرورش است ، برگزاری این نمایشگاه و فروشگاه‌ها می تواند هم در ترغیب بیشتر و بهتر دانش آموزان به رشته های فنی حرفه ای و کاردانش و هم در کارآفرینی و تولید اشتغال موثر باشد .

موسوی نیا مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان را یک راهبرد اساسی برشمردو تاکید کرد: باید در کنار آموزش های سنتی ، مهارت آموزی را در دانش آموزان تقویت کرد و آنها را برای ورود به بازار کار آماده کرد.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان هم از اجرای طرح تولیدی کردن هنرستانها در سطح استان خبر داد و گفت: این طرح با استقبال هنرجویان و هنرآموزان مواجه شده و توانسته است که نیاز بازار را هم در رشته های مختلف تامین کند.

نصرالله بازگیران افزود: تمهیداتی در نظر گرفته شده تا آثارو دست ساخته های هنرجویان در نمایشگاهی متمرکز در معرض دید علاقمندان قرار گیرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار