دبیر ستاد عالی کانون فرهنگی هنری مساجد کشور: 24 هزار کانون فرهنگی و 14 هزار کتابخانه در کانون مساجد ثبت شده است

تهران (پانا) - حجت الاسلام ارزانی از وجود ۲۴ هزار کانون فرهنگی هنری و ۱۴ هزار کتابخانه که در دل کانون ها در مسجد ها در حال فعالیت هستند خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۳۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
دبیر ستاد عالی کانون فرهنگی هنری مساجد کشور: 24 هزار کانون فرهنگی و 14 هزار کتابخانه در کانون مساجد ثبت شده است

نشست خبری ربع قرن تلاش کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور 13 اسفند 1396 در ساختمان شبستان برگزار شد.
نشست خبری یک ربع قرن تلاش کانون های فرهنگی مساجد با حضور حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد و اصحاب رسانه صبح امروز مورخ 13 اسفند ماه در ساختمان خبرگزاری شبستان برگزار شد.
این نشست با رونمایی از سرود ملی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تاسیس کانون آغاز شد.
حجت الاسلام ارزانی با اشاره به اینکه ۱۳۳ روز از مسئولیتش در کانون های فرهنگی هنری مساجد می‌گذرد، گفت: مساجد بهترین مکان برای حفظ ارتباط زمینیان با آسمانیان است، بنابراین مساجد منشا نهضت‌های بزرگ اسلامی اند.
وی ادامه داد: به طور متوسط هر ساله هزار کانون ثبت شده است که در حال حاضر ۲۴ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد وجود دارد.
دبیر ستاد عالی کانون فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون است، ودر همین راستا، اساسنامه کانون ۲ هفته قبل در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد. با توجه به افق ۱۴۱۴ در ۱۷ سال آینده موثرترین شبکه فراگیر فرهنگی هنری خانواده محور و مسجد پایه را راه اندازی خواهیم کرد.
وی با اشاره به یکی از سالم ترین اجتماعات مومنانه، جامعه بچه های مسجد گفت: اگر دغدغه آسیب های اجتماعی را داریم، باید با مساجد انس و ارتباط داشته باشیم. تاکنون حدود ۲۴ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد کشور تاسیس شده است. به بیان دیگر هر سال حدود هزار کانون ثبت شده و در حال حاضر ۱۴ هزار کتابخانه داریم که در دل کانون ها در مسجد ها در حال فعالیت هستند. تعداد اعضائی هم که در این کانون ها ثبت شده حدود ۲ میلیون نفر است.
ارزانی ادامه داد: ما تنها شبکه مویرگی هستیم که در سراسر کشور در مساجد حضور داریم، که تقریبا نیمی از مساجد کشور را پوشش می دهیم و درصدد هستیم تا همزیستی مسالمت آمیز مبتنی بر ظرفیت اجتماعی مسجد را ایجاد کنیم.
حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه اولین شورای سیاستگزاری ستاد تشکیل می‌شود، به بیان دیگر برنامه‌های افق ۱۴۱۴ پرداخت و گفت: پورتال جامع کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با نام «سجا» این هفته رونمایی می‌شود و فعالیت رسمی خود را از اول فروردین سال ۹۷ آغاز می‌کند و در نظر داریم ۱۴۱۴ جایزه برای افرادی که بیشترین فعالیت در «سجا» را دارند تعلق گیرد که بیش‌تر این هدایا آموزشی است.
وی افزود: توجه به آسیب‌ها و معضلات اجتماعی، در نظر داریم تا در این راستا دایره هدف آموزش ما برای بانوان و کودکان را گسترش دهیم و همچنین در فضای مجازی در نظر داریم از ظرفیت حضور دختران و بانوان استفاده کنیم.
دبیرستاد عالی کانون فرهنگی و هنری مساجد خاطرنشان کرد: تا امروز ۱۶۹۰ کانون فرهنگی هنری اهل سنت داریم، که در حوزه بین الملل طرح اخوت مساجد جهان اسلام از ابتدای سال ۹۷ اجرا می‌شود.
در انتهای این مراسم از پوستر برگزیده ربع قرن تلاش کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و پوستر اولین رویداد ایده پردازی بچه های مسجد رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار