در آستانه سالروز تأسیس کمیته امداد اعلام شد:

ارائه ۱۵۰ میلیارد تومان خدمت متنوع به مددجویان البرزی

کرج (پانا) - ۱۵۰ میلیارد تومان خدمت متنوع طی ۱۱ ماهه نخست سال ۹۶ در قالب اشتغال، مسکن، درمان، فرهنگی، جهیزیه و امور معیشتی به مددجویان کمیته امداد البرز ارائه شد که خانه دارشدن ۳۵۰ خانوار تحت حمایت از جمله این خدمات است.

کد مطلب: ۸۰۳۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد
ارائه ۱۵۰ میلیارد تومان خدمت متنوع به مددجویان البرزی

به گزارش خبرنگار پانا از البرز، محمد محمدی فرد مدیرکل کمیته امداد البرز با اشاره به اینکه تأسیس نهاد کمیته امداد به‌ فرمان امام راحل (ره) ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نشان‌دهنده دغدغه ایشان در رسیدگی فوری به محرومان است، گفت: مطابق آرمان‌های انقلاب رسیدگی به محرومان و عدالت اجتماعی، فلسفه وجودی جمهوری اسلامی است و اگر روزی این هدف والا کم‌رنگ شود به معنای آن است که از مسیر اصلی انقلاب فاصله گرفته‌ایم .

وی بابیان اینکه حضرت امام (ره) به اعضای اولین شورای مرکزی این نهاد توصیه فرمودند؛ بروید به کسانی که دستشان و صدایشان به جایی نمی‌رسد رسیدگی کنید افزود: کمیته امداد همزاد انقلاب است و تکیه‌گاهش مردم هستند، لذا این نهاد با تمسک به آیه شریفه " ویطعمون الطعام علی حبه مسکینا و یتیما و اسیرا "که در سوره مبارکه انسان آمده، وظیفه احیای فرهنگ مقدس حمایت از محرومان را بر عهده دارد .

محمدی فرد با تشریح خدمات این نهاد به محرومان گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان خدمت متنوع طی ۱۱ ماهه نخست سال ۹۶ در قالب اشتغال، مسکن، درمان، فرهنگی، جهیزیه و امور معیشتی به مددجویان کمیته امداد البرز ارائه شد که خانه دارشدن ۳۵۰ خانوار تحت حمایت ازجمله این خدمات است .

مدیرکل کمیته امداد البرز با اعلام اینکه حدود صد میلیارد تومان از خدمات ارائه‌شده به مددجویان طی این مدت در قالب کمک نقدی بلاعوض بوده است افزود: حدود پنجاه میلیارد تومان نیز در ۱۱ ماهه سال ۹۶ به صورت وام قرض‌الحسنه بدون بهره و با اقساط بلندمدت در بخش‌های اشتغال و کارگشایی به خانوارهای تحت حمایت پرداخت‌شده است .

وی گفت: طی این مدت سه هزار و ۵۰۰ مددجو به عتبات عالیات و مشهد مقدس اعزام‌ شده‌اند که از این تعداد ۲۵۰ مددجو زیارت اولی بودند .

محمدی فرد ادامه داد: این نهاد با پرداخت ۳۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و همچنین از طریق کاریابی‌ها برای خانواده‌های تحت حمایت و نیازمندان جویای کار فرصت شغلی ایجاد کرده است .

مدیرکل کمیته امداد البرز با اشاره به اهتمام این نهاد با مؤسسات خیریه برای رفع مشکلات نیازمندان گفت: تشکل‌های مردمی که در رسیدگی به محرومان فعالیت می‌کنند به عنوان امتداد اجتماعی کمیته امداد تلقی می‌شوند و این نهاد اعتبار ویژه‌ای برای هم‌افزایی و همکاری با این مؤسسات اختصاص داده است .

وی سامان یابی امور خیر در البرز را یک ضرورت دانست و افزود: هم‌اکنون در امور نیکوکاری ظرفیت خوبی در استان البرز وجود دارد و در تلاش هستیم با نظر نماینده محترم ولی‌فقیه در استان، شاهد تشریک مساعی خیران و هدفمند شدن امور خیر باشیم .

محمدی فرد با ذکر یک نمونه ارزشمند از همکاری هدفمند خیران در استان البرز یادآور شد: در مراسمی که به منظور جمع‌آوری کمک برای ساخت واحدهای مسکونی مددجویان زلزله‌زده کرمانشاه برگزار شد، شاهد حضور گسترده و همکاری صمیمانه نیکوکاران و مسئولان استان به ویژه استاندار البرز و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بودیم و در این مراسم رقمی در حدود دو میلیارد تومان جمع‌آوری شد .

مدیرکل کمیته امداد البرز ابزار امیدواری کرد در آستانه سال نو مردم استان البرز با شرکت گسترده در جشن ملی نیکوکاری به خانوارهای نیازمند یاری برسانند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار