معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش زبرخان در گفتگو با پانا؛

اجرای چشم انداز حیات طیبه در سند تحول بنیادین رسالت مربیان امور تربیتی است

زبرخان (پانا): فعالیت‌های پرورشی در نهادینه‌سازی تربیت دینی دانش‌آموزان نقش اثرگذاری دارد

کد مطلب: ۸۰۳۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد
اجرای چشم انداز حیات طیبه در سند تحول بنیادین رسالت مربیان امور تربیتی است

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، سید علی حسینی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه زبرخان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به عنوان بنیانگذاران این نهاد مقدس ، در زمینه فعالیتهای تربیتی مدارس گفت: مربیان تربیتی میراث دار انبیا و اسطوره های خدمت به بشریت می باشند و آن ها برگزیدگانی هستند که با تکیه بر ایمان و عقیده قلبی خود، همیشه در اندیشه گشودن چشم های خواب آلوده در مسیر چاه های زندگی اند.

حسینی در ادامه درباره جایگاه امور تربیتی و تربیت اسلامی افزود: سند تحول به عنوان سند بالا دستی و میثاق ملی در آموزش و پرورش، تربیت دانش آموز مؤمن و خدای جو را به عنوان محور اصلی فعالیت تعلیم و تربیت تبیین کرده است.

وی امور تربیتی را صدقه جاریه شهیدان رجایی و باهنر ذکر کرد و افزود: از شش ساحت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، چهار ساحت آن به طور مشخص صبغه تربیتی دارد، همچنین مهم‌ترین رسالت آموزش و پرورش، کار تربیتی است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه زبرخان با اشاره به برخی از فعالیت های پرورشی تصریح کرد: یکی از برنامه هایی که امسال در مدارس اجرا شد مسابقات قرآن و عترت و نماز بود که در مرحله آموزشگاهی حدود هزار و پانصد دانش آموز در آن شرکت نموده‌اند و همچنین پرسش مهر که با استقبال گسترده فرهنگیان و دانش آموزان همراه بود که در مرحله استانی سه رتبه برتر به منطقه تعلق گرفت و همچنین اجرای مسابقات فرهنگی و هنری در هفته تربیت اسلامی،غبارروبی مزار شهدای فرهنگی منطقه،محفل انس با قرآن و یادواره سردار شهید قدمیاری از دیگر برنامه های هفته تربیت منطقه زبرخان می باشد.

حسینی در خصوص توفیقات کسب شده توسط فرهنگیان و دانش آموزان منطقه زبرخان در عرصه های مختلف حوزه پرورشی بیان کرد:در مسابقات قرآن،عترت و نماز سال تحصیلی 96-95 ، سی و هفت رتبه اول تا سوم در مرحله استانی توسط دانش آموزان منطقه زبرخان کسب شد و در گروه سوم مسابقات استانی رتبه اول را کسب کردیم و به گروه دوم استان صعود کردیم و همچنین در مسابقات فرهنگی و هنری(دانش آموزی)در مرحله استانی هفده رتبه اول تا سوم کسب شد.

وی افزود: در جشنواره ها و مسابقات فرهنگیان درمرحله استانی و کشوری، فرهنگیان زبرخان خوش درخشیدند و رتبه های برتر این مسابقات را کسب کردند،همچنین در حوزه مشاوره هم توفیقات زیادی داشتیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار