در سفر معاون امور استانهای ستاد همکاریها به خراسان جنوبی مطرح شد:

عدم تداوم حیات طیبه بدون همکاری حوزه و آموزش و پرورش

بیرجند(پانا) ـ معاون امور استان های ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش وزارت گفت: تداوم حیات طیبه بدون همکاری حوزه و آموزش و پرورش ممکن نیست.

کد مطلب: ۸۲۳۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد
عدم تداوم حیات طیبه بدون همکاری حوزه و آموزش و پرورش

حجت‌الاسلام حسین درودی، معاون امور استان های ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش وزارت در دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: کمیته‌های همکاری در ۳۲ استان و ۷۰۰ شهرستان کشور فعالیت دارند .

وی در این دیدار بر نحوه تعامل بین حوزه ها و آموزش و پرورش استان و استفاده از تمام ظرفیت های موجود برای تحقق این مهم تأکید کرد و ابراز داشت: بهره گیری از ظرفیت حوزه های علمیه در پژوهش، برنامه ریزی درسی و توسعه زیر ساخت های تعلیم و تربیت اسلامی از مهم ترین برنامه های این ستاد به شمار می رود.

معاون امور استان های ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش وزارت، بر توسعه محور بودن فعالیت‌های این ستاد تأکید کرد و ادامه داد: چهار عرصه، آموزش منابع انسانی، پژوهش، امور تربیتی و تولید منابع درسی، مهمترین رویکردهای ستاد همکاری است؛ که از فعالیّت های مهم برای رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین نیز تلقی می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: بیش از 500 روحانی مستقر در مدارس استان علاوه بر اقامه نماز جماعت پاسخگوی مسائل شرعی و نیاز های معرفتی دانش آموزان نیز هستند.

عباس لامعی توسعه فعالیت های تربیتی، تبلیغی و تعمیق باورهای دینی دانش آموزان را یکی از رویکردهای ستاد همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش در خراسان جنوبی دانست و تصریح کرد: مشارکت در تربیت و توانمند سازی منابع انسانی با استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه از دیگر اهداف ستاد همکاری ها در خراسان جنوبی به شمار می رود.

گفتنی است معاون امور استان های ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش وزارت در ادامه سفر، دیداری با آیت ا... عبادی، نماینده ولی فقیه، امام جمعه بیرجند و رئیس ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان نیز داشت و در این دیدار ضمن بررسی برنامه های سال گذشته در خصوص تبین برنامه های سال جاری این کمیته توضیحاتی ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار