نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی

سی درصد اشتغال استان گلستان در بخش کشاورزی است

بیست تا سی درصد اشتغال کشور و به تبع آن در استان گلستان در بخش کشاورزی است.

کد مطلب: ۸۰۲۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد
سی درصد اشتغال استان گلستان در بخش کشاورزی است

به گزارش پانا از استان گلستان، نورمحمد تربتی‎نژاد اظهارداشت: بر اساس قانون نمایندگان 2 وظیفه قانون‎گذاری و نظارتی دارد و هر اقدامی که نماینده دارد بر اساس این دو وظیفه است.

وی با بیان اینکه همدلی در فضای مجلس وجود دارد، گفت: 3 فراکسیون مهم امید، مستقلان ولایی و اصولگرایان ولایی داریم که خوشبختانه در هر 3 فراکسیون برای مسائل مهم کشور وحدت وجود دارد.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: بخش کشاورزی به دلیل اینکه 20 تا 30 درصد اشتغال کشور به آن بر می‎گردد حائز اهمیت است.

وی گفت: در 20 سال آینده مشکلات عدیدی در بخش آب و گردو غبار خواهیم داشت و بخشی از منابع‌طبیعی و جنگل‎ها و تالاب‎های ما در خطر نابودی است که باید برای آن برنامه‎ریزی داشته باشیم.

تربتی‌نژاد افزود: باید در این مسیر به سمت محصولاتی که کمتر نیاز به آب دارند و اصلاح الگوی مصرف مواد غذایی و کشاورزی برویم.

وی با تأکید بر کشت‌های فراسرزمینی اظهارداشت: طبق برنامه 600 هزار هکتار برای استفاده از سیستم‎های نوین آبیاری در کشور در نظر گرفته شده و بر اساس شاخصه‎هایی مانند فعالیت کشاورزی، جمعیت روستایی و استعدادهای استان‎ها، سهم استان گلستان مشخص می‎شود.

تربتی‎نژاد گفت: قوانین خوبی برای آب شرب روستایی و شهری تصویب شده و در بخش تولیدات گیاهی نیز مصوبه‎های خوبی داریم، بسیاری از استان‎ها به تولید محصولات گلخانه‎ای پرداختند و این موضوع می‎تواند به توسعه صادرات و صرفه‎جویی در مصرف آب کمک کند.

وی به معافیت مالیات برای فرآوری محصولات کشاورزی اشاره کرد و بیان داشت: در زمینه دام و طیور و آبزیان پوشش بیمه در نظر گرفته شده و مدیریت پسماندها نیز به‌ویژه در سواحل، تالاب‎ها و جنگل‎ها دیده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار