فرماندار طارم عنوان کرد: ضرورت راه اندازی دانشکده کشاورزی، صنایع غذایی و گیاهان دارویی در طارم

زنجان (پانا) - فرماندار شهرستان طارم راه اندازی دانشکده کشاورزی، صنایع غذایی و گیاهان دارویی در این شهرستان را ضروری خواند و افزود: وجود این دانشکده در منطقه ای که قطب کشاورزی استان بوده و بیش از 450 هزار تن انواع محصولات، تولید می شود و ظرفیت بالایی در توسعه گیاهان دارویی دارد، ضروری است.

کد مطلب: ۸۰۱۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار طارم عنوان کرد: ضرورت راه اندازی دانشکده کشاورزی، صنایع غذایی و گیاهان دارویی در طارم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ علی باقری در دیدار با رئیس و معاون مالی دانشگاه زنجان که در جهت بررسی مسایل و مشکلات راه اندازی دانشکده کشاورزی، صنایع غذایی و گیاهان دارویی در شهرستان طارم برگزار شد، ساماندهی صنایع غذایی و صنایع تبدیلی را از دیگر نیاز های ضروری امروز شهرستان برشمرد و گفت: وجود این دانشکده در شهرستان در ساماندهی این امور و تهیه نقشه راه برای توسعه بخش کشاورزی موثر خواهد بود.
در این دیدار فرماندار طارم گفت: زمینی به مساحت 10 هکتار در بهترین نقطه شهر آببر‌ جهت راه اندازی دانشکده کشاورزی، صنایع غذایی و گیاهان دارویی تامین و زیرساخت های لازم از قبیل آب، برق در این مکان فراهم شده است.
وی با بیان اینکه حصارکشی محوطه دانشکده انجام شده است افزود: با پیگیری های فرمانداری و همکاری شورای اسلامی و شهرداری آببر عملیات اجرایی قسمتی از فضای فیزیکی پروژه آغاز ولی متاسفانه از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار نیست.
باقری ادامه داد: استقرار دانشگاه دولتی در بخش کشاورزی، صنایع غذایی و گیاهان دارویی از آروزهای دیرینه مردم طارم است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در دیدار با رئیس دانشگاه زنجان با اشاره به برگزاری نخستین کنگره بین المللی زیست فناوری گیاهان دارویی و قارچ های کوهی ایران اظهار کرد: فرمانداری شهرستان طارم می تواند در برگزاری این کنگره همکاری و مشارکت جدی داشته باشد چرا که این کنگره بین المللی بهترین فرصت برای شناساندن ظرفیت های منطقه در حوزه گیاهان دارویی و قارچ دنبلان کوهی طارم است.
نماینده عالی دولت در شهرستان طارم ادامه داد: طارم در تولید گیاهان دارویی ویژگی های منحصر به فردی داشته و گیاهان دارویی و محصولات طبیعی و خودرو مثل قارچ کوهی دنبالان که در دنیا زبانزد است، در این منطقه به وفور یافت می شود.
وی طراحی عناوینی مثل خواهر خواندگی شهرهای الگو در کشورهایی از قبیل فرانسه و آلمان که مقام اول تولید دنبالان کوهی و گیاهان دارویی دارا هستند را از اقدامات فرهنگی و جانبی حضور و مشارکت طارم در کنگره عنوان نمود و اظهار امیدواری کرد: حضور در این کنگره به هدایت سرمایه گذاری های احتمالی در سطح ملی و بین المللی در طارم بینجامد.
گفتنی است در ادامه این دیدار رئیس دانشگاه زنجان نیز شهرستان طارم را دارای استعداد و ظرفیت فوق العاده ای در بخش کشاورزی، محصولات گلخانه ای، توسعه صنایع تبدیلی، گیاهان دارویی و کشت و توسعه قارچ کوهی دنبلان عنوان کرد و گفت: احداث دانشکده کشاورزی، صنایع غذایی و گیاهان دارویی در طارم جهت تدوین برنامه علمی جامع در کنار برنامه ریزی دستگاههای اجرایی و اقدامات مردمی امری اجتناب ناپذیر و ضروری است که به صورت جدی جهت راه اندازی آن تلاش خواهد شد.
وی از آغاز عملیات اجرایی ساختمان دانشگاه در کوتاه ترین زمان پیش‌رو خبر داد و افزود: مجموعه تحقیقاتی- آموزشی این واحد که به تصویب هیات امنای دانشگاه ملی زنجان رسیده است نیز در اسرع وقت راه اندازی خواهد شد.
سید محسن نجفیان همچنین به برگزاری اولین کنگره بین المللی و دومین همایش زیست فناوری گیاهان دارویی و قارچ های کوهی ایران در 5 و 6 شهریور ماه سال آینده اشاره کرد و افزود: این کنگره توسط دانشگاه زنجان و با مشارکت انجمن گیاهان دارویی ایران، ستاد توسعه زیست فناوری، ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی، وزارت جهاد کشاورزی، فرمانداری طارم و با همکاری محققینی از کشورهای ترکیه، اسپانیا، چین و هلند برگزار و یک روز از این کنگره به شهرستان طارم اختصاص خواهد یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار