احتمال اکران آخرین ساخته اصغر فرهادی در جشنواره جهانی فجر

تهران (پانا) - با پایان فیلمبرداری فیلم سینمایی «همه می دانند» به کارگردانی اصغر فرهادی در کشور اسپانیا و اعلام زمان قطعی اکران این فیلم در کشور فرانسه، احتمال اکران این فیلم در جشنواره جهانی فجر در اردیبهشت سال آینده می رود.

کد مطلب: ۸۰۲۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد
احتمال اکران آخرین ساخته اصغر فرهادی در جشنواره جهانی فجر

اصغر فرهادی، مطرح ترین فیلمساز ایرانی چندی پیش ساخت فیلم سینمایی همه می دانند آخرین فیلم سینمایی خودش را در کشور اسپانیا به پایان رساند.

این فیلم که پس از «گذشته»، دومین فیلم بین المللی فرهادی محسوب می شود، به سفارش پدرو آلمودوار فیلمساز اسپانیایی و با بازیگران مطرح این کشور ساخته شده است.

فرهادی در «گذشته» از دو بازیگر مطرح جهان، برنیس بژو، بازیگر فیلم آرتیست و طاهر رحیم که با فیلم پیامبر شناخته شد، در کنار علی مصفا که در بین بازیگران ایرانی، تسلط کافی به زبان فرانسه داشت، استفاده کرد.

اصغر فرهادی در آخرین فیلمش از هیچ بازیگر ایرانی استفاده نکرده است و خیلی از منتقدان تصور می کنند حضور زوج معروف سینمای اسپانیا، به تنهایی برای مطرح شدن این فیلم کافی است.

در این فیلم خاویر باردم و پنه لوپه کروز هردو بازیگر که پیش از این یک بار جایزه اسکار را دریافت کرده اند به ایفای نقش پرداخته اند.

آخرین اثر فرهادی، اولین فیلم مشترک این زوج سینمایی محسوب نمی شود. این دو ستاره سینمای اسپانیا برای نخستین بار در سال 92 و با فیلم خامون خامون در کنار هم مقابل دوربین یک کارگردان قرار گرفتند. .

در سال های بعد هم این دو بازیگر در فیلم های عشق می تواند به قلبت آسیب برساند و مرا وسوسه نکن نیز در کنار یکدیگر قرار گرفتند.

زوج معروف اسپانیایی در سال 2008 در فیلم وودی آلن در کنار هم بازی کردند و کروز برای بازی در این فیلم و در حالی که رقیب چندان جدی نداشت، موفق به کسب جایزه اسکار شد .

کنسول به کارگردانی ریدلی اسکات جدی ترین فیلمی است که این دو بازیگر در هالیوود در کنار هم بازی کردند و عاشق پابلو بودن، محصول سینمای اسپانیا، قبل از فیلم فرهادی، آخرین فیلمی بود که این زوج سینمایی برابر دوربین یک کارگردان قرار کرفتند. باردم در این فیلم در نقش پابلو اسکوبار بزرگترین قاچاقچی مواد مخدر به ایفای نقش پرداخته است. فیلمی که می تواند برای این ستاره 48 ساله، جایزه دیگه ای را به ارمغان بیاورد.

قصه فیلم جدید فرهادی درباره زنی است که برای دیدار با خانواده اش به اسپانیا بازمی گردد. در این سفر، رویدادهای غیرمنتظره ای برای او اتفاق می افتد که بر زندگی این زن تاثیر می گذارد

یادآور می شود، فیلم جدید اصغر فرهادی با عنوان «همه می‌دانند» کمتر از سه ماه دیگر و از تاریخ ٩ مى ٢٠١٨ (١٩اردیبهشت) اکران خود را در سینماهای فرانسه آغاز می‌کند.

البته تاریخ اکران این فیلم همچنان در اسپانیا مشخص نشده است.

با توجه بر اینکه فیلم های حاضر در جشنواره فجر نباید در بخش ملی اکران شده باشند و همچنین نزدیک بودن زمان اکران این فیلم در فرانسه با زمان برگزاری این رویداد هنری ،احتمال اکران این فیلم در شرایط محدود برای نخستین بار در جشنواره جهانی فجر می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار