معاون ابتدایی آموزش و پرورش: تعیین کتاب داستان از سوی معلم، مدرسه، منطقه و اخذ هزینه ممنوع است

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش از ممنوع بودن هرگونه تعیین کتاب داستان از سوی معلم، مدرسه، منطقه و استان برای ایام نوروز دانش‌آموزان خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۲۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد
معاون ابتدایی آموزش و پرورش: تعیین کتاب داستان از سوی معلم، مدرسه، منطقه و اخذ هزینه ممنوع است

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضوان حکیم‌زاده در نشست خبری که در دانشگاه فرهنگیان استان خراسان رضوی برگزار شد با اعلام این که طبق بررسی‌های انجام شده پیک‌های نوروزی تاثیری بر تعمیق و تثبیت یادگیری دانش‌آموزان نداشت اظهار کرد: در سال جاری سه موضوع داستان‌گویی، داستان‌نویسی و داستان‌خوانی در ایام نوروز با دستور وزیر به استانها ابلاغ شده تا مهارت‌های خواندن، نوشتن و خلاقیت را در دانش‌آموزان ارتقا دهد.

حکیم‌زاده تصریح کرد: انتخاب کتاب داستان توسط خود دانش‌آموزان انجام می‌شود و هرگونه تعیین کتاب داستان از سوی معلم، مدرسه، منطقه و استان و اخذ هزینه در این مورد غیر مجاز است.

وی به اجرای طرح شهاب در دوره ابتدایی به منظور جذب استعدادهای دانش‌آموزان اشاره و بیان کرد: این طرح امسال با قوت زیاد در دوره اول متوسطه وارد می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش از مسئولان درخواست کرد که در جذب نیروی انسانی امسال به حساسیت در جذب معلمان ابتدایی توجه ویژه داشته باشند، زیرا کمبود نیروی انسانی در مقطع ابتدایی نگران کننده است.

وی با اعلام این که تعداد دانش‌آموزان اتباع خارجی در کشور 11 درصد از سال گذشته افزایش داشته است گفت: 30 هزار و 800 نفر از دانش آموزان را راهبران آموزشی شناسایی و به مدارس جذب کردند.

حکیم‌زاده شورای آموزش و پرورش به اتفاق آرا تصمیم بر حذف مدارس سمپاد گرفتند و دلیل آن نیز این بود که دانش‌آموزان به مدرسه می‌روند تا مهارت‌های زندگی را آموزش ببینند، نه اینکه مهارت تست زدن ریاضی و علوم را فرا گیرند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که سند تحول بنیادین محور تربیت در مقطع ابتدایی است بیان کرد: دانش‌آموزان باید در مدارس رشد متوازن و مهارت‌های زندگی را آموزش ببینند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش با بیان این که این آزمون‌ها و مدارس در هفت و نیم میلیون دانش‌آموز دوره ابتدایی استرس ایجاد می‌کرد و موجب آسیب به کودکان می‌شود افزود: این اقدام یک جنابت خاموش در حق کودکان ابتدایی است.

حکیم‌زاده اظهار کرد: توجه به استعدادهای برتر امر صحیحی بوده اما استفاده از شیوه‌های کنونی غیرمنطقی و آسیب‌رسان است.

وی گفت: نظام‌های پیشروی دنیا روش‌های متعددی در حوزه جذب استعدادها دارند و جداسازی به ندرت و در شرایط خاص اتفاق می‌افتد و بیشتر تاکید بر غنی‌سازی محیط یادگیری کلاس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار