معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش در برنامه فرصت برابر شبکه آموزش

کتب کمک درسی نقشی در تعمیق یادگیری دانش‌آموزان ندارند جز آنکه مهارت تست‌زنی را تقویت می‌کنند

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش برگزاری آزمون‌ها را در از دست دادن شادی کودکان موثر و سود اصلی این مصوبه را به نفع کودکان این مرز و بوم دانست.

کد مطلب: ۷۱۱۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش، رضوان حکیم‌زاده در برنامه فرصت برابر شبکه آموزش بیان کرد: بر اساس سند تحول بنیادین، مدرسه کانون تربیت است و دوره ابتدایی، حساسیت خاص خودش را دارد. در این دوره، آموزش و یادگیری باید با استفاده از مهارت‌های یادگیری صورت گیرد تا کودکانمان در یک فضای صمیمی و بانشاط و شاد، در کنار هم یاد بگیرند و از این یادگیری لذت ببرند. باید در مدارس با مهارت‌های زندگی بیشتر آشنا شوند تا خلاقیت و توانمندی خود را به نمایش بگذارند و هنر با همدیگر زیستن را بیاموزند ولی متاسفانه وقتی ذهن خانواده ها دائما درگیر شرکت در آزمون مدارس خاص در پایان ابتدایی باشد، دست یافتن به این اهداف تحت الشعاع قرار می‌گیرد.
وی افزود: برگزاری این آزمون‌ها، باعث شده بود که شادی را از کودکانمان بگیریم و باید گفت که سود اصلی این مصوبه به نفع کودکی، کودکان این مرز و بوم است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ادامه داد: یکی دیگر از دلایل اصلی استفاده از کتب کمک درسی، وجود این آزمون‌ها بود و کتاب‌های کمک آموزشی برای برگزاری این آزمونها استفاده می‌شد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به ممنوعیت استفاده از کتب کمک آموزشی اشاره و یادآور شد: این کتب، نقشی در تعمیق یادگیری دانش‌آموزان ندارند جز آنکه مهارت تست‌زنی را تقویت می‌کردند.
این مقام مسئول تاکید کرد که در دوره ابتدایی ارزشیابی به صورت کیفی توصیفی برگزار می‌شود و با وجود این آزمون‌ها، انتظارات سختی از دانش‌آموزان دوره ابتدایی برای پذیرفته شدن در این آزمون‌ها وجود داشت که باعث رونق کتاب‌های کمک درسی نیز بود، در صورتی که هدف از ارزشیابی کیفی توصیفی، یادگیری به دور از استرس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار