نماینده ولی فقیه در استان آذربایجانشرقی:

دستاوردهای قرآنی یکی از ثمرات انقلاب اسلامی است/ تاکید برنقش مدارس در شکل گیری شخصیت آینده دانش آموز

تبریز(پانا) - عصر امروز نماینده ولی فقیه در آذربایجانشرقی در دیدار با فعالین امور تربیتی آموزش وپرورش استان گفت: دستاوردهای قرآنی یکی از ثمرات انقلاب اسلامی است.

کد مطلب: ۸۰۲۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
دستاوردهای قرآنی یکی از ثمرات انقلاب اسلامی است/ تاکید برنقش مدارس در شکل گیری شخصیت آینده دانش آموز

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم عصر امروز در دیدار با فعالین امور تربیتی آموزش و پرورش استان ضمن تبریک هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت در دین مبین اسلام اظهار کرد: البته تربیت مقدم بر تعلیم بود و در آیات متعدد قرآن کریم بر این مهم اشاره شده است.

وی در ادامه با تاکید بر نقش مدارس در شکل گیری شخصیت دانش آموزان گفت: در این راستا مربیان امور تربیتی نقش بسزایی در تکوین شخصیت دانش آموزان دارند و حتی نقش آنها بالاتر از والدین است.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: لذا هرگونه سهل انگاری در مسائل تربیتی دانش آموزان تبعات جبران ناپذیری خواهد داشت.

وی اضافه کرد: دوره ابتدایی از مهمترین دوره های تحصیلی دانش آموزان به شمار می رود چرا که شالوده شخصیت آینده دانش آموز به لحاظ تربیتی و آموزشی در این دوره شکل می گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه دستاوردهای قرآنی را یکی از ثمرات انقلاب اسلامی دانست و افزود: امروز فرهنگ قرآنی بر جامعه حاکم شده و افزایش تعداد دانش آموزان حافظان قرآن کریم مایه مباهات و افتخار انقلاب است.

وی همچنین از تجلیل دانش آموزان حافظ کل قرآن کریم حاضر در جلسه امروز در بین صلاتین نماز جمعه این هفته تبریز خبر داد و ابراز امیدواری کرد این روند استمرار داشته باشد.

حجه الاسلام آل هاشم در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر بیان کرد: تاسیس امور تربیتی از صدقات جاریه این دو شهید والامقام بوده، البته مدتی این نهاد جمع آوری شد اما پس از مدتی دوباره احیا شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تشریح اهداف تاسیس امور تربیتی پرداخت و طاغوت زدایی از مدارس و نهادهای آموزشی و مبارزه با گروه های الحاقی، بسط و گسترش تعلیم و تربیت اسلامی، انجام فعالیت های تربیتی در کنار تعلیم دانش آموزان از جمله اهداف تشکیل این نهاد بود.

امام جمعه تبریز خاطر نشان ساخت: در راستای تحقق این اهداف، وظایفی بر عهده امور تربیتی گذاشته شد که اشاعه فرهنگ اسلامی بین دانش آموزان، ترغیب دانش آموزان برای احترام و عمل کردن به ارزش های اسلامی، نظارت بر فعالیت های آموزش و پرورش در بعد پرورش، بکارگیری نیروهای فعال و جوان بمنظور تقویت بعد پرورش در برنامه های درسی و در راستای تحقق گسترش فرهنگ اسلامی، نظارت بر برنامه های انظباطی و اخلاقی دانش آموزان، هدایت و ارشاد دانش آموزان از نظر اخلاقی و تربیتی از طریق هسته های مشاوره فعال در مدارس و برنامه ریزی برای استفاده بهینه از انجمن های اولیا و مربیان از آن جمله اند.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه به موفقیت های بسیاری در این راستا دست یافته ایم و امیدواریم این موفقیت ها تداوم داشته باشد چرا که دانش آموزان آینده سازان کشورند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با تقدیر از فعالیت های چشمگیر آموزش و پرورش استان در بحث تربیت و پرورش گفت: یکی رموز موفقیت آموزش و پرورش در مدارس عدم ورود جریان های سیاسی است البته این به معنای نپرداختن به بحث آگاه سازی سیاسی نیست.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش جایی برای فعالیت جناح های سیاسی نیست و تمام هم و غم دانش آموزان باید تعلیم و تربیت باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار