معاون پرورشی آموزش و پرورش: تمامی رویکردهای سند تحول بنیادین مبتنی بر تربیت صحیح است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تمامی رویکردهای سند تحول بنیادین را مبتنی بر تربیت صحیح دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۸۰۲۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی آموزش و پرورش: تمامی رویکردهای سند تحول بنیادین مبتنی بر تربیت صحیح است

علیرضا کاظمی در حاشیه همایش باغبانان تربیت در جمع خبرنگاران درباره جایگاه مربیان تربیتی در مدارس عنوان کرد: اگر به فلسفه بعثت پیامبران و اهداف متعالی سند تحول بنیادین بازگردیم و تمام این سند را ورق بزنیم درخواهیم یافت که تمامی رویکردهای سند مبتنی بر تربیت صحیح است.

وی افزود: طبیعتا راهبری و مدیریت تربیت صحیح در محیط مدرسه بر عهده مربی تربیتی است و او می‌تواند با استفاده از تمام مولفه‌های تعلیم و تربیت این فضا را مدیریت تا تربیت در مسیر واقعی خود حرکت کند.

کاظمی با اشاره به اینکه «گرچه تنها عامل موثر در تربیت نیستیم و خانواده به عنوان مهمترین رکن باید کمک کند، به هرحال بیشترین سهم را در حوزه شکل‌گیری تربیت داریم» گفت: تربیت متعالی باید تمام ساحتی‌های تربیتی را شامل شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: اگر به برنامه‌های تربیتی توجه کنیم در می‌یابیم که این برنامه‌ها در تحقق تمام ساحت‌های تربیتی نقش بسزایی دارند.

وی با اشاره به اینکه اثرگذاری مربی تربیتی در تحقق اهداف تربیتی و نوع ارتباطی که با دانش‌آموزان و سایر معلمان دارد مهم به شمار می‌رود، گفت: در آموزش و پرورش یکی از کارکردهای مهم انتقال ارزش‌ها، باورها، فرهنگ‌ها، عقاید و اهداف متعالی درنطر گرفته شده است.

کاظمی سهم مربیان تربیتی را در این میان را بیشترین سهم دانست و تصریح کرد: امروز فعالیت‌ها نشان از سهم عمده مربیان تربیتی در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار