معاون پرورشی آموزش و پرورش: ترویج فرهنگ ایثارگری در جامعه ضامن حفظ و بقای انقلاب است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در کنگره ملی شهید شاخص فرهنگیان کشور و ۳۰۵ شهید فرهنگی خوزستان، ترویج فرهنگ ایثارگری در جامعه را ضامن حفظ و بقای انقلاب دانست.

کد مطلب: ۸۰۳۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی آموزش و پرورش: ترویج فرهنگ ایثارگری در جامعه ضامن حفظ و بقای انقلاب است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی اظهار کرد: وظیفه و رسالت آموزش و پرورش توسعه فرهنگ ایثار و شهادت طلبی به عنوان فرهنگ قرآنی و برخاسته از آموزه‌های دینی است که این رویکرد خود ضامن حفظ و حراست از ارزش‌های والای نظام است.

وی با بیان اینکه فرهنگ شهدا ارزش‌های والای تربیتی برای عرضه به نسل‌های جدید انقلاب دارد خاطرنشان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ خدامحوری، فرهنگ ولایت پذیری و ولایت مداری، فرهنگ تکلیف پذیری و تکلیف محوری، فرهنگ ساده زیستی و دنیا محوری، فرهنگ نماز اول وقت و فرهنگ مدیریت جهادی مهمترین ارزش‌های والای تربیتی است که شهدا می‌توانند به نسل جدید عرضه کنند.

کاظمی در عین حال با اظهار اینکه امروز مهمترین عرصه کار فرهنگی عرصه جنگ نرم است گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی و فرهنگ اسلام ناب محمدی مهمترین راهبرد مجموعه تعلیم و تربیت کشور در مقابله با دشمنان است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: باید تلاش کنیم تا میراث و راهی که شهیدان ایجاد کرده‌اند با سلامت در اختیار نسل جدید انقلاب قرار گیرد و این امر تنها با تاسی به راه و روش شهدای والامقام محقق می‌شود.

وی افزود: ترویج فرهنگ شهادت و سیره و راه روش شهیدان زمینه ساز حفظ روحیه دفاعی، توان دفاعی کشور و حفظ روحیه انقلابی مردم جامعه است و موجبات حفظ اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمنان را فراهم می‌کند.

کاظمی مهمترین شاخصه فرهنگ شهادت و ایثارگری را ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و یادآور شد: سیره و راه و روش شهدا مملو از مفاهیم والای تربیتی است که باید در آموزش دانش‌آموزان به این مفاهیم و آموزه‌ها به صورت ویژه توجه شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهیدان والامقام رویکرد اصلی مجموعه تعلیم و تربیت کشور است و در این راه از همه امکانات سخت و افزاری و نرم افزاری وزارتخانه و مجموعه‌های ستادی در استان‌ها بهره خواهیم برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار