مدیرکل امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش: مدارس شاهد به عنوان نمادی از رویکرد انقلابی و ارزشی جامعه هستند

تهران (پانا) - مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش مدارس شاهد و ایثارگران را به عنوان نمادی از رویکرد انقلابی و ارزشی جامعه ما عنوان کرد که باید این رویکرد حفظ و تقویت شود.

کد مطلب: ۸۰۱۶۱۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش: مدارس شاهد به عنوان نمادی از رویکرد انقلابی و ارزشی جامعه هستند

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمدرضا رزاقی در بازدید از مدارس شاهد و ایثارگران شهر شیراز در جمع آموزگاران و دبیران این مدارس گفت: مدارس شاهد و ایثارگران به عنوان نمادی از رویکرد انقلابی و ارزشی جامعه ما هستند که باید این رویکرد حفظ و تقویت شود، در نتیجه مدارس ما هم باید در همین راستا کما کان فرهنگ ایثار، جهاد، مقاومت و پایداری را که جز ارکان نظام هستند آموزش دهند.

رزاقی افزود: این به عنوان یک نکته خیلی مهم و اصلی‌ترین بحث است و وقتی قرار است که این مجموعه‌ها کماکان برقرار باشد پس باید برویم به سمت کیفیت بخشی. به عبارتی فعالیت این مجموعه‌ها یک فعالیت مؤثری شود که اگر صرفا به عنوان یک مدرسه آن را ببینیم که این تعداد دانش‌آموز در آن است بعید است این نکته محقق شود.

رزاقی با تاکید بر اینکه لازم است که به این فعالیت‌ها و مدارس باید کیفیت داده شود گفت: برای اینکه کیفیت‌بخشی صورت پذیرد باید چارچوبی تعیین شود و فعالیت مدارس شاهد به نحوی روشمند و به صورت نظام‌مند شود و آنها را تبدیل کنیم به مدارسی که به لحاظ چارچوب فعالیت منسج‌اند اما از نظر محتوا متناسب با شرایط بومی، اجتماعی و فرهنگی می‌تواند در هر منطقه یا شهر یا استانی متفاوت باشد ولی خروجی آن همان اهداف مورد نظر باشد.

وی با بیان اینکه با این نگاه از سال گذشته از طریق برگزاری جلسات با مدیران مدارس در قالب کارگاه‌های آموزشی با استفاده از نقطه نظرات مدیران شیوه‌های این ساختارمندی و نظام‌مندی را تدوین می‌کنیم گفت: موفق شده‌ایم در طی سال جاری از بهمن‌ماه سال گذشته تا امروز نزدیک 14 استان را با مدیران مقاطع تحصیلی مدارس شاهد این کارگاه‌ها را برگزار کنیم که نتایج خوبی داشته و علاوه بر اینکه با واقعیت‌های این مدارس از نزدیک آشنا شدیم؛ توانستیم مستندات آن چهارچوب را از خود مدیران بگیریم.

رزاقی یادآور شد: علاوه بر این با تمامی مدیران متوسطه دوره دوم مدارس شاهد کشور که نزدیک به 400 مدیر هستند نیز طی 7 قطب جلساتی را در قالب کارگاه‌های آموزشی داشته‌ایم که از طریق آن فعالیت‌های اختصاصی متوسطه دوره دوم را با توجه به تغییر نظام آموزشی توانسته‌ایم به نتایج خوبی برسیم و چارچوب‌هایی را طراحی کرده‌ایم که انشاء‌الله مدارس شاهد متناسب با آن حرکت کند.

وی گفت: امروز هم حضورمان در شهر شیراز در راستای همان نشست‌هایی است که معمول آن این است که یک یا دو مدرسه را بازدید کرده و بیشتر هدفمان این است که ببینیم این مدارس نوع فعالیت‌هایشان چیست و بیشتر به دنبال این بوده‌ایم که در این مدارس چه چیزی را به عنوان فعالیت عملی می‌توانیم به دست بیاوریم که قابلیت این را داشته باشد که در سایر مدارس هم انتقالش دهیم.

مدیرکل امور مدارس شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در خصوص فعالیت‌های آموزش و پرورش فارس در زمینه مدارس شاهد و ایثارگران گفت: خوشبختانه استان فارس جزو استان‌هایی است که بطور جد می‌توان گفت یکی از قطب‌های آموزشی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی است و آن چیزی که ما از گذشته تاکنون در استان فارس شاهد هستیم و امروز هم با حسن تدبیر مدیرکل این استان شاهد هستیم همان جریان نظام‌مند و هدف‌مندی را دارند پی می‌گیرند که در اسناد راهبردی‌شان هم دقیقا منعکس کرده‌اند.

رزاقی همچنین افزود: ارزیابی بنده این است که ما می‌توانیم با استفاده از پتانسیل موجود در استان فارس و نیروهای شاغل در مدارس شاهد این روند کیفیت‌بخشی به آموزش و پرورش را استمرار دهیم و می‌توانیم از استان فارس به عنوان یکی از استان‌های قطب یاد کنیم که علاوه بر اینکه مدارس منسجم و قوی دارد همکاران و مدیران توانمند و شایسته‌ای هم دارد که به کمک آنان می‌توانیم این مسیر را طی کنیم.

رئیس اداره شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش فارس نیز در این خصوص گفت: این بازدید در راستای کیفیت بخشی به فعالیت‌های مدارس شاهد و ایثارگران صورت گرفت و طی آن مدیرکل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش از نزدیک با گوشه‌هایی از فعالیت‌های مدارس شاهد آشنا شده و با معلمین این مدارس به بحث و تبادل نظر پرداخت.

علیرضا مختاری افزود: در حاشیه این بازدید مسئولین از نمایشگاه دست‌ساخته‌های درس کار و فناوری دانش‌آموزان مدرسه شاهد دالکی شیراز نیز بازدید کردند همچنین نشستی نیز با حضور نمایندگان مدیران مدارس شاهد و ایثارگر استان نیز برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار