معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

ضرورت هماهنگی فعالیت کانونها با نیاز روز جوانان

تبریز(پانا): معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: کانونهای فرهنگی و تربیتی بهترین و مطمئن ترین مکان برای تربیت صحیح دانش آموزان است.

کد مطلب: ۸۰۱۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت هماهنگی فعالیت کانونها با نیاز روز جوانان

صبح امروزدر حاشیه آیین گرامیداشت سالروزتاسیس کانونهای فرهنگی وتربیتی که با حضور معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان و مدیران مدارس نواحی پنچگانه تبریز در کانون فرهنگی و تربیتی شهید یاغچیان ناحیه چهار تبریز بر گزار گردید، معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان در گفت و گو با خبرنگار پانا گفت:

امروزه کانونهای فرهنگی و تربیتی به محلی امن و مطمئن برای دانش آموزان تبدیل شده است.چرا که خدماتی با کیفیت بخشی بالا در بخش های مهارتی و تربیتی ارائه می دهد تا وجدان جمعی ،خود اتکایی ، قدرت تصمیم گیری دانش آموزان را تقویت کنند و برای زندگی اجتماعی و ایفای نقش موثر در تلاش همسو برای رسیدن به اهداف عالی آموزش و پرورش را بدست آورند.

وی با اشاره به وجود خلأ تربیت اجتماعی موجود در جامعه افزود: کانونهای فرهنگی و تربیتی میتوانند نقش موثری را در جهت بهبود این وضعیت ایفا کنند. در مدارس، تربیت هنری و بعضی از مهارتهای اجتماعی و فرهنگی و صنعتی خیلی مورد توجه نیست.

طاهر علمی افزود: امیدواریم تمام مدیران مدارس ،بویژه اولیای دانش آموزان از نوع فعالیت ها و برنامه های این کانونها مطلع شوندو فرزندان خود را در جهت عضویت به این کانونها سوق دهند. مدیران مدارس با تشویق و راهنمایی دانش آموزان به یادگیری این مهارت ها ، آینده موفقی را برای دانش آموزان وبه تبع آن برای جامعه فردا رقم می زنند.

معاون پرورشی و فرهنگی استان با اشاره به نقش اساسی کانونها در تربیت مهارت آموزی دانش آموزان گفت:کانونهای تربیتی و فرهنگی با ایجاد کارگاه های مها رت آموزی نقش اساسی در تربیت مهارت‌های زندگی ازقبیل مهارت‌های گفتگو، انواع مهارت‌های هنری را بر عهده دارد.

وی افزود: آموزش پرورش بزرگترین دستگاه تعلیم و تربیت کشور است و همه ما وظیفه سنگینی در قبال تربیت درست دانش آموزان داریم ، لذا با تربیت صحیح میتوانیم آینده کشور را تضمین کنیم.

علمی در ادامه خاطر نشان کرد : در سال ۱۳۷۰ کانونهای فرهنگی و تربیتی در کشورراه اندازی شد وبه همت مسئولان بیش از هزار کانون در کل کشور در حال فعالیت هستند که سهم استان ما ۵۲ کانون میباشد که ۱۱ کانون مربوط به نواحی پنچگانه تبریز،وبقیه شامل مناطق دیگر استان میباشد.

شایان ذکر است این کنونها با کمک گرفتن از نیروهای با تجربه و زبده توانسته است نزدیک 110 هزاردانش آموز در دوره های مختلف تحصیلی زیر پوشش برنامه های مهارتی و انجمن ها قرار دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار