دیدار با گروه «زاپاتیستا» در شبکه پرس تی وی

تهران (پانا) - شبکه پرس تی وی با پخش مستند «زاپاتیستا» به بیان وضعیت فعلی گروه زاپاتیستا در بیست و یکمین سال تاسیس آن می پردازد.

کد مطلب: ۸۰۱۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد
دیدار با گروه «زاپاتیستا» در شبکه پرس تی وی

به گزارش روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این مستند محصول سال 2016 شبکه هیسپان تی وی است و در سه قسمت 25 دقیقه ای، اهمیت این گروه را در صحنه جهانی در زمانی که آرمانشهرهای آزادی خواه در برابر قوانین دُگم نئولیبرالی تسلیم شدند، مورد بررسی قرار می دهد.
مستند «زاپاتیستا» به معرفی این گروه می پردازد که نمونه ای از انسجام و پشتکار جمعی است و اکنون بیش از بیست و یک سال از عمرش می گذرد و در تاریخچه حرکت های مردمی آمریکا ریشه دوانده است.
این مستند در ادامه با بیان آن که این گروه الهام بخش و مشوق بسیاری از مبارزات آزادی خواه منطقه بوده است به این واقعیت اشاره می کند که زاپاتیستا، سازمانی مبتنی بر ساختارهای اجتماعی و جوامع بومی است و افکار آنها ناشی از تفکرات کهنشان است.
مستند «زاپاتیستا» همچنین به این موضوع اشاره می کند که درک روح مبارزات این سازمان و عقایدشان از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که این سازمان بر پایه سرمایه داری و ایدئولوژی نئولیبرالی تعریف نشده بلکه بر پایه دانش آبا و اجدادی خود رفتار می کند و تا امروز در مقابل تمامی فشارهای موجود مقاومت کرده است.
پخش مستند «زاپاتیستا» از شنبه 5 اسفند ماه از شبکه پرس تی وی آغاز شده و تا 7 اسفند هر روز ساعت 04:00 به وقت تهران پخش می شود. تکرار این برنامه نیز در ساعات 09:00 ، 15:00 ، 21:00 و همچنین 01:00 بامداد روز بعد به روی آنتن خواهد رفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار