دبیرستان شبانه روزی شهید مطهری طارم سفلی؛

کارگاه آموزش احیای قلب ریوی با حضور کارشناسان برگزار شد

کارگاه احیای قلبی ریوی توسط فوریت های پزشکی روستای کلج در دبیرستان شبانه روزی شهیدمطهری با حضور پرشور دانش آموزان و اولیاء مدرسه برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۰۱۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه آموزش احیای قلب ریوی با حضور کارشناسان برگزار شد

به گزارش خبرنگار پانا قزوین،یکی از شایع ترین علل مرگ و میر در جوامع امروزی ایست قلبی است با این حال متاسفانه میزان آگاهی و تمایل افراد به یادگیری عملیات احیای قلبی ریوی مانند میزان سرانه کتابخوانی در کشورمان بسیار پایین است. گفتنی است در کشورهای پیشرفته، آموزش احیای قلبی تنفسی همگانی شده است و در بیشتر مشاغل لازمه کسب مجوز کار، مسلط بودن بر شیوه احیای قلبی تنفسی یک بیمار دچار ایست قلبی است و باید هر دو سال یک‌بار این آموزش‌ها به روز شود.

در صورتی که بیماری دچار ایست قلبی تنفسی شود و اطرافیان او در 10 دقیقه اول برای این فرد کار موثری انجام ندهند، عملا بعد از این 10 دقیقه حتی در پیشرفته ترین مراکز درمانی جهان نمی‌توان کاری برای بیمار انجام داد. بعد از رخ دادن این اتفاق به طور تقریبی در هر دقیقه‌ای که از زمان می‌گذرد، 6 تا 10 درصد احتمال بازگشت بیمار کاهش می‌یابد.

نجفی مسئول اورژانس کلج ضمن ارائه آموزش های لازم گفت:
ازآنجایی که بیش از ۷۰% از قربانیان ایست قلبی، در خارج از محیط بهداشتی و درمانی دچار این عارضه می شوند، لذا یادگیری فنون احیای قلبی ریوی و اینکه چه اقداماتی را درمورد این گونه مصدومین باید انجام دهیم؛امری ضروری است.

مسئول اورژانس روستای کلج در این کارگاه آموزشی افزود: آموزش احیای قلبی تنفسی کاری بسیار ساده است که می‌توان این کار را در قالب برگزاری کارگاه‌های آموزشی انجام داد اما ثمره آن بسیار بزرگ و ارزشمند خواهد بود.

خبرنگار: علیرضا افشار نجفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار