استاندار زنجان:شهدا و دفاع مقدس نشانگر تاریخ پر افتخار کشور ایران در گذشته ،حال حاضر و آینده است

زنجان (پانا) - استاندار زنجان:شهدا و دفاع مقدس نشانگر تاریخ پر افتخار کشور ایران در گذشته ،حال حاضر و آینده است.

کد مطلب: ۸۰۱۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد
استاندار زنجان:شهدا و دفاع مقدس نشانگر تاریخ پر افتخار کشور ایران در گذشته ،حال حاضر و آینده است

اسدالله دویش امیری صبح امروز درجلسه راهیان نور استان زنجان اظهار کرد: شهدا،دفاع مقدس،انقلاب،رهبری،قانون اساسی ،اسلام ، ارزش های انقلاب واهل بیت(ع) ،نقطه مشترک و نقطه وحدت ملت ایران است.

وی ادامه داد:این سرمایه معنوی و بزرگ متعلق به همه ملت ایران است و همه وظیفه داریم که برای حفظ آن از تمام توان استفاده کنیم و حمایت کنیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه شهدا و دفاع مقدس نشانگر تاریخ پر افتخار کشور ایران در گذشته ،حال حاضر و آینده است ،گفت:این ارزش ها هرگز با فراز و نشیب ها وبعضی اتفاقات که در کشور اتفاق می افت کم ارزش نخواهد شد وهرگز چنین چیزی قابل تصور نیست.

وی ادامه داد:شهدا و دفاع مقدس وجه مشترک همه ما است .ما باید تلاش کنیم راه مان را در همین مسیرادامه بدهیم و قطعا هم ملت ایران از این مسیر دست بر نخواهند داشت.

درویش امیری با اشاره به جلسه دیروز که در مورد ستاد خدمات سفر استان بود،گفت:طبق گزارشی که در جلسه مطرح شد 7 میلیون 500 هزار نفر مسافر از عوارضی زنجان ورود و خروج داشتند.طبیعتا در ایام نوروز که عده کثیری از ملت در حال مسافرت هستند لذا می طلبد نظام در قبال مراقبت از این مسافرت ها مسئول است.

استاندار زنجان اظهر داشت:اگر برای هر شهروند ایرانی اتفاقی بیافتد همه ما مسئولیم.در طول ایام نوروز بیش از 70 میلیون سفر در کشور رخ می دهد که می بایست مراقبت ها و نگرانی هایی در قبال سلامت مردم داشته باشیم.

وی یادآور شد:این مراقبت ها و نگرانی ها باری سنگین بر دوش دستگاهها است لذا این اوضاع را رصد و کنترل کنند که برای مردم مشکلی و حادثه ای پیش نیاید.این مسئولیت سنگین هنگامی اتفاق می افتد که در کنارش راهیان نور هم توسط دوستان سپاه و حفظ آثار دفاع مقدس انجام می شود.

درویش امیری افزود:ما وظیفه سنگینی در مورد تعطیلات و پیامد های ایام نوروز داریم.همه ما متمرکز می شویم که ملت ایران سفرهای خوبی را به جا بگذارند و خاطرات خوشی را برای خودشان و جامعه خودشان رقم بزنند.

استاندار زنجان با اشاره به جمله نوروزبانان بی نوروز،ادامه داد:مسئولین و دستگاههای مربوطه وافرادی که خودشان نوروز و تعطیلات ندارند و این در حالی است که باید خودشان تعطیلات نوروزی را برای مردم فراهم کنند.

وی بیان کرد:راهیان نور آثار و تبعات معنوی- فرهنگی و حفظ آثار دفاع مقدس داشته و این موضوع بر هیچ کسی پوشیده نیست و کسی که طراح این فکر و اقدام بوده خدمت بزرگی به دفاع مقدس و نظام جمهوری اسلامی کرده است.

درویش امیری با اشاره به اینکه ما باید تلاش کنیم به سمت مردمی شدن گردشگری دفاع مقدس،افزود:مردم باید همانطور که می روند اماکن تاریخی و مکان طبیعی و سرسبز ایران را می بینند ،گردشگری دفاع مقدس را در زندگی خودشان ببینند و احساس کنند وفرهنگ گردشگری در در زندگی مردم و در صدد گردشگری جامعه و مردم ما قرار بگیرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مردم باید خودشان احساس کنند که نرفتن به این مناطق ظلم به تاریخ و ظلم به شهدا است،گفت: مردم باید بروند، ببینند و لذت ببرند از اینکه بچه های این مرز و بوم چه افتخاری برای ملتشان کسب کردند.

وی با اشاره به مشارکت همه دستگاهها دراین حرکت ملی،بیان کرد:راهیان نور حرکتی است که همه باید کمک کنند و آنچه که دستگاههای اجرایی در توان دارند،دریغ نکنند.

استاندار زنجان با بیان اینکه راجع به بحث مالی نیز شرایط در گذشته بهتر بود، اما امسال اعتبارات عمرانی اختصاص یافته کمتر از 40 درصد است، گفت: اعتبارات ردیف فرهنگی نیز از مجموع اعتبارات در استان یک میلیارد و 300 میلیون تومان بود که مبلغ ناچیزی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار