جزئیات مسابقه کتابخوانی دانش‌آموزی اعلام شد

تهران (پانا) - معاون مدیرکل فرهنگی – هنری وزارت آموزش و پرورش جزئیات مسابقه کتابخوانی را برای دانش‌آموزان اعلام کرد.

کد مطلب: ۸۰۰۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات مسابقه کتابخوانی دانش‌آموزی اعلام شد

زهرا مظفر در گفت‌وگو با پانا درباره مسابقه کتابخوانی اظهار کرد: برگزاری مسابقه کتابخوانی از سال گذشته در وزارت آموزش و پرورش برنامه‌ریزی شد. این مسابقه هدف ارتقای سرانه مطالعه دانش‌آموزان و پیشرفت در چرخه نشر را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: در کارگروهی کتاب‌ها طی فراخوانی گردآوری شدند سپس کتاب‌هایی که برای کتابخانه‌های مدارس مناسب هستند و کتاب‌های مناسب مسابقه کتابخوانی مشخص شدند.

معاون مدیرکل فرهنگی - هنری وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: پس از بررسی کتاب‌ها در یک کارگروه و برگزاری جلسه‌ای با ناشران کتاب،‌ تفاهم‌نامه‌ای امضا شد تا برای توسعه و ترویج نهضت مطالعه مفید، کتاب‌ها را با 40 درصد تخفیف در اختیار دانش‌آموزان قرار دادیم.

مظفر افزود: 32 استان کشور را به هشت قطب تقسیم و برای هر دوره تحصیلی یک کتاب معرفی کرده‌ایم. در مرحله مدرسه، دانش‌آموز با مطالعه یک کتاب در آزمون اسفندماه شرکت می‌کند.

وی همچنین عنوان کرد: در مرحله منطقه دانش‌آموز باید دو کتاب را مطالعه کند. در مرحله سوم برگزیدگان مرحله منطقه سه کتاب را مطالعه می‌کنند.

معاون فرهنگی - هنری وزارت آموزش و پرورش افزود: در مرحله کشوری از هر استان در هر دوره تحصیلی یک دانش‌آموز دختر و یک دانش‌آموز پسر شرکت می‌کنند که در این مرحله مسابقه به کتاب‌پژوهی تبدیل می‌شود.

مظفر بیان کرد: دانش‌آموز در این مرحله از شش کتاب معرفی شده چهار کتاب را انتخاب و مطالعه می‌کند. برای این انتخاب 15 شاخص مورد توجه در سند تحول بنیادین نیز مشخص شده است.

وی همچنین اضافه کرد: موضوع انتخاب کتاب از سوی دانش‌آموزان سمت و سوی این افراد را برای ما مشخص می‌کند که به چه کتابی علاقه‌مند هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار