پیروی از اموزه های قرآنی موجب کاهش غصه نوجوانان و جوانان می شود

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: پیروی از اموزه های قرآنی موجب کاهش آسیبهای اجتماعی، حل مشکلات و کاهش غصه ها در نوجوانان و جوانان می شود.

کد مطلب: ۸۰۰۸۴۲
لینک کوتاه کپی شد
پیروی از اموزه های قرآنی موجب کاهش غصه نوجوانان و جوانان می شود

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، قدرت الله قاسمی در آیین محفل انس با قرآن کریم دانش آموزان ناحیه یک ارومیه که به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه س در ارومیه برگزار شد افزود: بزرگترین زاد و توشه ای که از قرآن می شود گرفت زاد توشه ای است که برای رسیدن به هدف از آن گرفته می شود.

وی گفت: بزرگترین استفاده ای که می شود از قرآن کرد غفلت زدایی و فاصله گرفتن از گناه است که به تبع آن غصه از دلها زدوده می شود.

قاسمی با بیان اینکه پنج آموزه قرآنی مهم وجود دارد که همواره با آنها در زندگی مواجهی افزود: سبقت گرفتن از همدیگر در کارهای خیر از این آموزه های قرآنی است و باید از کینه ورزی دوری جست.

وی بیان کرد: دومین موضوع تواضع و فروتنی است و انسان هرچه اندیشه اش دینی باشد به همان اندازه از تواضع بهره می برد.

قاسمی با اشابه به اینکه موضوع بعدی سخن گفتن با نیکی و زیبایی است اظهار کرد: نیکی را در بین خود مسلمانان ترویج و تبیین کردن از دیگر آموزه هاست و عشق ورزیدن به دیگران نباید فراموش شود.

وی افزود: خوبی کردن به والدین از دیگر موضوعاتی است که دانش آموزان و فرزندان باید همیشه مد نظر داشته باشند.

قاسمی با بیان اینکه تجربه سعادت اخروی و دنیوی در جلب رضایت پدر و مادر است اضافه کرد: معیت و مشارطه را دانش آموزان همواره با یاد داشته باشند و با خدا شرط ببندند که در مسیر الهی باشند.

وی با اشاره به اینکه معیت هم یعنی همراهی، افزود: سعی شود تا دانش اموزان همراهی خود با خداوند را فراموش نکنند و باید با ذهن قرآن را حفظ و با عمل آن را نشان داد.

در این آیین که در مسجد فاطمیه ارومیه برگزار شد دنش اموزان پسر ناحیه یک ارومیه با حضور قاریان ارومیه ای به تلاوت ایاتی از قرآن کریم پرداختند.

تواشیح و اجرای سایر برنامه های فرهنگی نیز در این محفل معنوی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار