١٤ جشنواره با محوریت قرآن در آذربایجان غربی برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از برگزاری ١٤ جشنواره فرهنگی و هنری با محوریت قرآن و اهل بیت(ع) طی سه ماه آینده در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۵۲۱۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، حجت الاسلام محمدباقر کریمی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه تبلیغی شورای گسترش فعالیت های قرآنی آذربایجان غربی افزود: از هشتم تا سیزدهم آبان ماه به عنوان هفته فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) نامگذاری شده است که تا آن روز، ١٤ جشنواره استانی در موضوع های مختلف و با حضور هنرمندان استانی به اجرا در می آید.


وی اضافه کرد: این جشنواره ها در سال گذشته در هشت استان برگزار شد و امسال نیز در هشت استان دیگر از جمله آذربایجان غربی برگزار می شود تا زمینه توجه بیشتر به معارف قرآنی در جامعه فراهم شود.


وی اظهار کرد: جشنواره های شعر و داستان، مقاله ها و پایان نامه های قرآنی، هنرهای تجسمی شامل پوستر، نقاشی، خوشنویسی، عکاسی، نقاشی، خط، هنرهای نمایشی، صنایع دستی، تابلوفرش، تیتر برتر، گروه های فضای مجازی فعال و همچنین جشنواره فیلم های قرآنی از جمله این جشنواره هاست.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: در قالب این جشنواره ها صاحبان آثار برتر در هر بخش انتخاب و در روز اختتامیه که همزمان با هفته فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) در ارومیه برگزار می شود، تجلیل می شوند.


در این جلسه نمایندگان نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی در خصوص اجرای هر چه بهتر این جشنواره ها بحث کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار