معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز:

150هزار البرزی در پرسش مهر رییس جمهوری شرکت کردند

کرج(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: 150هزار نفر از فرهنگیان، دانش آموزان و اولیا این استان در هجدهمین دوره پرسش مهر رییس جمهوری ایران شرکت کردند.

کد مطلب: ۸۰۰۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
150هزار البرزی در پرسش مهر رییس جمهوری شرکت کردند

به گزارش خبرنگار پانا از البرز، مسعود مهران نیا گفت: پرسش مهر ریاست جمهوری فرصتی مناسب برای نهادینه‌کردن فرهنگ پرسشگری در دانش‌آموزان است .
وی اظهار کرد: در 18 سال گذشته روسای جمهور به نقش نهادینه کردن سوال و پرسشگری در گروه سنی دانش‌آموزی توجه کرده‌اند تا دانش‌آموزان در عرصه تعلیم و تربیت با روحیه پرسشگری رشد کنند .
وی با بیان اینکه در پرسش ریاست جمهوری به دو آرمان ادب و اخلاق ، قدرت تحمل نظرات و افکار دیگران اشاره شده است، خاطر نشان کرد: پرسش مهر سال تحصیلی 97-96 با عنوان چگونه باید در محیط مدرسه تحمل و احترام به افکار دیگران و اخلاق و ادب را تمرین کنیم و چگونه و به چه سبکی می‌توان اخلاق بالاتر، ادب والاتر و تحمل بالاتر را نهادینه کرد، مطرح شده است .
وی تصریح کرد: مخاطبین این دوره شامل چهار گروه دانش‌آموزان دختر و پسر همه دوره‌های تحصیلی به جز سه ساله دوره اول ابتدایی، معلمان کلیه دوره‌ها، دانشجو معلمان و اولیای دانش‌آموزان بودند .
مهران نیا با اشاره به اعلام پرسش مهر ریاست جمهوری ایران در آیین بازگشایی مدارس در مهر ماه سال تحصیلی 97-96 یادآور شد: بلافاصله ستاد پرسش مهر ریاست جمهوری در این استان تشکیل شد و کانون فرهنگی - تربیتی فاطمه الزهرا (س) به عنوان دبیرخانه استانی هجدهمین دوره پرسش مهر ریاست جمهوری انتخاب شد .
معاون پرورشی و فرهنگی البرز بیان کرد: مخاطبین این دوره در 12 رشته‌ از جمله نقاشی، فیلم کوتاه، داستان کوتاه، گرافیک، وبلاگ نویسی، شعر و مقاله پژوهی می‌توانند آثار خلاقانه تولید کنند .
مهران نیا ادامه داد: آثار شرکت‌کنندگان در مراحل آموزشگاهی، منطقه‌ای و استانی مورد داوری قرار گرفت تا آثار برتر استانی انتخاب و به دبیرخانه کشوری ارسال شود .
وی فراخوان این پرسش ملی را از مهرماه 96 در مدارس و کانون‌های فرهنگی - تربیتی آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان البرز ذکر کرد و افزود: مخاطبان فرصت داشتند تا 30 آذرماه پاسخ‌های خود را به مدرسه‌ای که در آن تحصیل می‌کنند، تحویل دهند .
وی گفت: از مجموع 150 هزار اثر جمع آوری شده در البرز ، 20 هزار اثر در مرحله منطقه ای برتر شناخته شد .
وی با بیان اینکه داوری آثار پرسش مهر رئیس جمهوری در البرز را 20 داور استانی برعهده داشتند، اظهار کرد: از بین 1000 اثر راه یافته به دبیرخانه استانی ، 150 اثر منتخب شناخته شد و به مرحله کشوری راه یافت .
مهران نیا یاد آور شد: در هجدهمین دوره پرسش مهر رئیس جمهوری، 30 هزار نفر از اولیای دانش آموزان البرزی شرکت کردند .
وی تاکید کرد: پرشس مهر ریاست جمهوری با هدف به تحقیق واداشتن دانش‌آموزان، فعالیت اولیا و دانش‌آموزان در مسائل روز و فرهنگ سازی صحیح برای پاسخ به مسائل روز برگزار می شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار