معاون ابتدایی آموزش و پرورش: هدف از حذف پیک‌های نوروزی آزادی عمل و دادن حق انتخاب به دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش هدف از حذف پیک‌های نوروزی را آزادی عمل و دادن حق انتخاب به دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۸۰۰۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
معاون ابتدایی آموزش و پرورش: هدف از حذف پیک‌های نوروزی آزادی عمل و دادن حق انتخاب به دانش‌آموزان است

رضوان حکیم‌زاده در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: هدف از حذف پیک نوروزی این است که دانش‌آموزان از تعطیلات عید نوروز لذت ببرند، در مسافرت با طبیعت آشنا شوند و وقت بیشتری برای پرداختن به فعالیت‌های جنبی در کنار خانواده داشته باشند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان می‌توانند یکی از سه قالب (داستان نویسی، داستان خوانی و داستان گویی) را برای تکالیف نوروزی خود انتخاب کنند، تاکید کرد: ادارات کل آموزش و پرورش و مدارس حق ندارند به صورت گروهی، کتاب خاصی را معرفی کرده و اولیا را وادار به تهیه کتاب کنند بلکه حق انتخاب با دانش‌آموزان است و در صورت نیاز خانواده‌ها و اولیای مدرسه می‌توانند با آنها همفکری داشته باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: دانش‌آموزان می‌توانند از کتاب‌های داخل منزل و یا از کتاب‌های دوستان خود استفاده کنند و یا اینکه از کتابخانه مدرسه و محل زندگی خود کتابی را به امانت گرفته و پس از مطالعه، آن کتاب را در قالب داستان روایت کنند.

حکیم‌زاده اضافه کرد: همچنین دانش‌آموزان با سلیقه خود می‌توانند پای قصه مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها نشسته و یا مشاهدات و احساس خود را در موضوعات مختلف در ایام نوروز به نگارش درآورند.

وی تاکید کرد: در این فعالیت قرار نیست که کودکان یک کلاس، مدرسه، منطقه و یا استان یک کتاب خاص را مطالعه کنند زیرا هدف، آزادی عمل و دادن حق انتخاب به دانش‌آموزان است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در دستورالعمل قبلی، توزیع متمرکز پیک‌های نوروزی در مدارس ممنوع شده و اصل بر توانمندسازی دانش‌آموزان با محوریت معلم کلاس بود و اکنون نیز با دستورالعمل جدید مبنی بر حذف پیک‌های نوروزی در دوره ابتدایی، دریافت هر گونه وجه برای فعالیت داستان نویسی، داستان خوانی و داستان گویی ممنوع است و اگر وجهی از خانواده‌ها دریافت شده باید بازگردانده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار