معادن آذربایجان غربی، بستر توسعه اقتصادی

استاندار آذربایجان غربی گفت: با ایجاد شهرک سنگ در ارومیه صنعت معدن در استان رونق می یابد.

کد مطلب: ۸۰۰۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
معادن آذربایجان غربی، بستر توسعه اقتصادی

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در نخستین جلسه شورایمعادن آذربایجان‌غربی گفت: خوشبختانه آذربایجان‌غربی از لحاظ معادن غنی بوده و پس از استان‌های کرمان، خراسان رضوی و اصفهان در رتبه چهارم کشور قرار دارد.


شهریاری با تاکید بر حمایت از بهره‌برداران معادن استان اظهار کرد: البته این حمایت‌ها تنها باید از افراد صلاحیت‌دار انجام شود.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه باید شهرک سنگ در ارومیه ایجاد شود تصریح کرد: با توجه به مرزی بودن استان نیز باید استعلامات انجام شده و سپس پروانه داده شود تا برخی مشکلات به وجود نیاید.

وی افزود: علاوه بر آن هم اکنون تعداد 5 هزار نفر بر اساس پروانه بهره‌برداری معادن در استان مشغول به کار هستند و در این رابطه مشکلی که در آذربایجان‌غربی وجود دارد، مسئله شناسایی معادن است که برای عملیات ژئوفیزیک آن مبلغ 30 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه در بحث واگذاری پروانه‎های معدنی، باید این کار به افرادی واگذار شود که دارای صلاحیت فنی باشند افزود: متاسفانه در کل کشور این مشکل وجود داشته و برخی"رابطه"ها سبب شده که افرادی با وجود نداشتن صلاحیت، در این کار مشغول باشند.


جعفرصادق اسکندری رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان نیز با اشاره به اینکه هم اکنون 450 فقره پروانه بهره‌برداری معدن در استان صادر شده است اظهار کرد: در این زمینه متاسفانه جایگاه ارزش افزوده بخش معدن در آذربایجان‌غربی ناچیز است.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: هم‌ اکنون 210 فقره گواهی کشف نیز در آذربایجان‌غربی وجود دارد که مراحل پایانی را طی می‌کند.

وی بیان کرد: علاوه بر آن هم‌ اینک میزان برداشت سالانه معادن استان 6.5 میلیون تن در سال است که چهار و نیم میلیون تن مربوط به معادن آذربایجان غربی دره و زره‌شوران تکاب و سایر آن مربوط به سیمان سفید و خاکستری بوده است.

اسکندری با اشاره به مشکلات موجود در بخش معادن استان اظهار کرد: متاسفانه از سالیان گذشته خام‌فروشی در معادن وجود داشته و ارزش افزوده آن نیز ناچیز است که برای حل این مشکلات اقدامات لازم انجام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار