آموزش بینش ورزانه جایگزین آموزش دانش اندوزانه خواهد شد

مشهد (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:با حذف آزمون‌ها از دوره ابتدایی فرصت پرداختن به آموزش مهارت‌های اجتماعی و اخلاقی و اعتقادی در بین دانش‌آموزان فراهم خواهد شد.

کد مطلب: ۸۰۰۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد
آموزش بینش ورزانه جایگزین آموزش دانش اندوزانه خواهد شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر و سرپرست آموزش و پرورش خراسان رضوی در سی و دومین جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش خراسان رضوی با توجه به تصمیم شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص حذف آزمون‌ها از دوره ابتدایی گفت: با حذف آزمون‌ها از دوره ابتدایی فرصت پرداختن به آموزش مهارت‌های اجتماعی و اخلاقی و اعتقادی در بین دانش‌آموزان فراهم خواهد شد و معلمان هم راحت تر می‌توانند با احیاء مهارت‌های زندگی اسلامی به رسالت اصلی این دوره بپردازند.

وی افزود:بهترین زمان یادگیری و پرداختن به مهارت‌های که مورد نیاز دانش‌آموزان در دوره ابتدایی است که در این زمان باید دانش‌آموزان را با مهارت‌ها و مشکلاتی که در آینده در اجتماع با آن‌ها مواجه می‌شوند آشنا کرد.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش با توجه به تعلیم و تربیت تمام ساحتی در مدارس اظهار کرد:تعلیم و تربیت تمام ساحتی یکی از مهم‌ترین راهبردهای سند تحول بنیادین است که این امر مهم یکی از نکاتی تأثیرگذار در این تصمیم بوده است. آموزش و پرورش به دنبال تعلیم و تربیت تمام ساحتی در دانش‌آموزان است.

وی اظهار کرد:ارمغان دیگر این تصمیم پویایی و نشاط است که به دوره ابتدایی بازخواهد گشت و دانش‌آموزان در یک محیط کاملاً شاد و بدون تنش و اضطراب در مدرسه‌ای که از آن در سند تحول بنیادین به مدرسه صالح یاد شده است که در این مدارس مراتب حیات طیبه را که همان زندگانی پاک و پسندیده است را به درستی طی مسیر می‌نمایند و فرایند تعلیم و تربیت قرآنی و تربیت رحمانی به درستی انجام می‌شود.

کاظمی با توجه به ارکان مدرسه صالح گفت:مدیران،معلمان،خانواده‌ها و دانش‌آموزان همه از ارکان یک مدرسه صالح هستند و همه باهم با تمرکز بر شاخص‌های تربیتی دست در دست هم دهیم تا محیط تربیت یک شهروند مطلوب در تراز جمهوری اسلامی فراهم نماییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار