روزنامه تایمز هند منتشر کرد

جزئیات مذاکرات روحانی در دهلی

تهران (پانا) - روزنامه تایمز آو ایندیا در گزارشی از سفر رئیس‌جمهوری ایران به هند به تشریح آنچه قرار است در دیدارهای امروز روحانی در هند مورد رایزنی قرار گیرد پرداخته است.

کد مطلب: ۸۰۰۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات مذاکرات روحانی در دهلی

بر اساس این گزارش، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران که در سفر سه روزه در هند به سر می‌برد، امروز با نارندا مودی، نخست وزیر هند و همچنین ران نات کویت، رئیس‌جمهوری این کشور دیدار می‌کند.

انتظار می‌رود روحانی و مودی درباره موضوعات مورد علاقه از جمله، تجارت، امنیت، حمل و نقل و بندر استراتژیک چابهار گفت‌و‌گو کنند. دو طرف همچنین به دنبال توافق در زمینه‌های کلیدی هستند.

در کنار دیدار با نخست وزیر و دیگر مقامات هند، رئیس‌جمهوری ایران قرار است امروز یک سخنرانی ویژه در بنیاد پژوهشی «آبزرور ریسرچ» داشته باشد.

بر اساس توافق، هند باید 85 میلیون دلار برای تجهیز بندر چابهار در جنوب شرق ایران بپردازد. روحانی بر اهمیت این بندر تأکید کرده و گفته است که این بندر راه ترانزیت هند به ایران، افغانستان و کشورهای مرکزی آسیا و همچنین اروپا را باز می‌کند.

با توجه به این که هند دومین وارد کننده نفت خام ایران است، همکاری در زمینه منابع نفت و گاز در دستور کار قرار دارد.

رئیس‌جمهوری ایران روز گذشته گفت که ایران در زمینه نفت و گاز طبیعی ثروت غنی دارد. ایران آماده است که منابع خود را به منظور پیشرفت و توسعه با هند به اشتراک بگذارد.

هند همچنین علاقه خود را به میدان نفتی «فرزاد» بیان کرده است و منابع گفته‌اند که بحث‌های تجاری برای یافتن یک راه حل «برد - برد» وجود دارد.

تهران برای تسهیل واگذاری ویزا اعلام آمادگی کرده و امیدوار است که هند نسبت به تسهیل رفت و آمد بین مردم بین دو کشور اقدام کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار