معاون وزیر کشاورزی خبر داد:

تامین ارز برای خرید کود فسفات

خبرگزاری پانا: معاون تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی از تامین ارز مورد نیاز برای خرید کود فسفات خبر داد.

کد مطلب: ۷۸۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، ناصر توکلی با اشاره به نگرانی برخی از مسئولان در خصوص تامین کود اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با پتروشیمی سایر کودهای مورد نیاز کشور نیز برای سال 92 تامین و به تدریج به استان‌ها ارسال می‌شود.


توکلی گفت: استان کرمانشاه دارای ظرفیت‌های خوبی در بخش کشاورزی است و با تلاش بیشتر می‌توان میزان تولید محصولات کشاورزی استان را افزایش داد.


علی اشرف منصوری - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه - نیز با اشاره به برخی از مشکلات بخش کشاورزی استان، گفت: یکی از مهمترین مشکلات، پایین بودن قیمت خرید تضمینی گندم به عنوان یک تهدید در حوزه تولیدات گیاهی است لذا باید تلاش کنیم گندم به دست دلالان نرسد.


منصوری در ادامه اختصاص به موقع نهاده‌های کشاورزی، اختصاص یارانه به کودهایی همچون کمپوست و ورمی کمپوست، اختصاص یارانه برای تامین بذر مرغوب، ارائه تسهیلات و یارانه نهال، کاهش تعرفه سهم کشاورز و افزایش تعهدات بیمه‌گر در بخش بیمه محصولات کشاورزی را خواستار شد.


وی گفت: با توجه به بارندگی‌های خوبی که در ابتدای فصل کشت در استان کرمانشاه داشتیم، محصولات رشد خوبی داشتند اما به دلیل تاخیر در بارندگی‌های بعدی به محصولات استان خسارت‌های زیادی وارد شده که انتظار داریم این موضوع به ستاد بحران کشور اعلام شود تا مبالغ لازم جهت جبران بخشی از هزینه کشاورزان و اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار