بررسی سینمای موج نو فرانسه در حوزه هنری مرکز آبادان

خبرگزاری پانا : واحد هنرهای تصویری حوزه هنری مرکز آبادان، طی چند نشست هنری، سینمای موج نو فرانسه را نقد و بررسی می کند.

کد مطلب: ۷۷۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری مرکز آبادان ،محمد شیخ زاده مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری مرکز آبادان هدف از برپایی این نشست ها را آشنایی علاقمندان سینما با جریان های سینمایی و فیلمسازان مولف عنوان کرد. به گفته شیخ زاده در این نشست ها فیلم های شاخص جریان موج نو فرانسه هم چون " چهارصد ضربه ، در ستایش عشق و از نفس افتاده " علاوه بر نمایش مورد نقد و نظر قرار می گیرند.
مسئول هنرهای تصویری حوزه هنری مرکز آبادان در توضیح سینمای موج نو گفت: این جریان هنری توسط گروهی از سینماگران مشهور فرانسه در دهه پنجاه و شصت قرن بیستم بنیان گذاشته شدو چهره های شاخص آن عبارت بودند از فرانسوا تروفو، ژان لوک گدار، کلود شابرول، ژاک ریوت و اریک رومر. این سینماگران با ابراز نارضایتی از وضع موجود خواستار ایجاد تحرک در سینمای فرانسه شدند و با خلق آثار شاخص با موضوعات خاص و شیوه های تعریف شده توجه علاقمندان جدی سینما را به خود جلب کردند.
این نشست ها و سایر برنامه های مربوط به نمایش هفتگی آثار سینمایی، روزهای دوشنبه از ساعت شش و نیم بعد از ظهر در دفتر واحد هنرهای تصویری حوزه هنری مرکز آبادان با حضور علاقمندان برگزار می شود و شرکت برای عموم بلامانع است/.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار