رئیس اتحادیه دانشگاه های غیرانتفاعی به پانا خبر داد:

جذب بی رویه دانشجو در دانشگاه های آزادو پیام نور/ابهام در پذیرش دانشجوی غیرانتفاعی درقانون حذف کنکور

خبرگزاری پانا: رئیس اتحادیه دانشگاه های غیرانتفاعی با انتقاد از پذیرش بی رویه در دانشگاه های آزاد و پیام نور گفت: بحث نوع پذیرش دانشجو در موضوع قانون حذف کنکور باید مشخص شود.

کد مطلب: ۷۶۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد

علی آهون منش در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان اینکه بزرگترین مشکل موجود در دانشگاه های غیرانتفاعی بحث نوع پذیرش دانشجو در قانون حذف کنکور است، گفت: متاسفانه هنوز موضوع نوع پذیرش دانشجو در موسسات غیرانتفاعی مشخص نشده است که این قانون و نوع جذب دانشجو چه تأثیری بر سیستم های دانشگاه های غیرانتفاعی دارد.

رئیس اتحادیه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی غیردولتی با انتقاد از پذیرش بی رویه در برخی دانشگاه ها اظهار داشت: سایر دانشگاه ها از جمله پیام نور و دانشگاه آزاد در جذب دانشجو تبلیغ می کنند. دانشگاه پیام نور و آزاد در مواردی با حمایت ‌های علنی سایر مسئولان دولتی مثل فرمانداران برخوردار شده و آن ‌ها کارکنان را به ثبت نام در این دو دانشگاه فرا می ‌خواندند و این رویه باید اصلاح شود.
رئیس اتحادیه دانشگاه های غیرانتفاعی با تأکید بر اینکه می بایست تکلیف پذیرش دانشجو در این دانشگاه معین شود، تصریح کرد: دانشگاه پیام نور باید به اساسنامه خود برگردد و صرفا دانشجویانی در رشته‌ های غیر حضوری بپذیرد.
وی با تأکید بر اینکه نباید مجوز جدید به دانشگاه ‌های غیرانتفاعی داده شود، گفت: در حال حاضر با این نوع پذیرش ها، بسیاری از موسسات با صندلی های خالی مواجه شده اند که با این اوصاف مسئولان وزارت علوم نباید مجوز جدیدی به دانشگاه های غیرانتفاعی دهند.
به گزارش پانا، در حال حاضر 344 دانشگاه غیرانتفاعی در کشور وجود دارد. از این میزان، به دلیل مشکلاتی، 15 دانشگاه لغو مجوز شده و به 10 دانشگاه هم رشته جدیدی ارایه نشده و بدین ترتیب 319 دانشگاه در وضعیت فعال است. استان‌های مازندران، اصفهان، خراسان رضوی و قزوین بیشترین تعداد و استان‌های ایلام، چهارمحال و بختیاری و بوشهر کمترین تعداد دانشگاه غیرانتفاعی را دارند. در این دانشگاه‌ها، 400 هزار دانشجو به نسبت 52 درصد پسر و 48 درصد دختر مشغول تحصیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار