معاون سیاسی – امنیتی استاندار قزوین:

مراسم 14 و 15 خرداد امسال باشكوه تر برگزار شود

خبرگزاری پانا:معاون سیاسی – امنیتی استاندار، براجرای باشكوه تر مراسم 14 و 15 خرداد امسال نسبت به سال های قبل تاكید كرد.

کد مطلب: ۷۳۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،ابوالفضل طاهرخانی معاون سیاسی - امنیتی استاندار قزوین در اولین جلسه ستاد برگزاری بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)و پنجاهمین سالگرد بزرگداشت قیام خونین 15 خرداد 42 گفت:در 14 و 15 خرداد با دو موضوع جدی رو به رو هستیم كه بایستی برای هرچه بهتر برگزار شدن این دو رویداد با اهمیت برنامه ریزی منابسی صورت گیرد.
ایشان اجرای برنامه های سوگواری ایام فاطمیه امسال را در استان قابل تقدیر ارزیابی كرد.
وی درخصوص تشییع باشكوه شهدای گمنام استان افزود:پیكر پاك این شهدا باشكوه و عظمت خاصی با حضور پرشور مردم 5 شهرستان در استان تشییع شد.
طاهرخانی افزود:مردم با حضور خود در این مراسم بار دیگر علاقمندی و وفاداری خود را نسبت به ارزش های انقلاب اسلامی و فرهنگ شهادت با استقبال بی نظیر خود را از این كبوتران خونین بال ثابت كردند.
طاهرخانی در ادامه خاطر نشان كرد: مراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)و بزرگداشت پنجاهمین سالگرد قیام خونین 15 خرداد كه به عنوان آغاز نهضت اسلامی كه به عبارتی از آن به عنوان یك عاشورای دیگر نیز یاد می شود رویدادهای است كه برای هر كدام برنامه های مناسبی بایستی تبیین و اجرا شود.
ایشان افزود:كمیته های 13 گانه استانی و شهرستانی كه وظیفه به برنامه ریزی و اجرای مراسم این دو رویداد را دارند هرچه زودتر بایستی با صدور احكام مسئولان و اعضای آنها كار خود را آغاز كنند.
معاون سیاسی -امنیتی استاندار افزود:كمیته ها جلسات خود را برگزار كنند و مصوبات و برنامه های اجرایی را به دبیرخانه ستاد اطلاع دهند.
ایشان برتشكیل ستادهای شهرستانی به ریاست فرمانداران در شهرستان ها نیز تأكید كرد.
وی افزود: بعد از 14 و 15 خرداد عملكرد كمیته ها مورد ارزیابی قرار گیرند تا نقاط ضعف و قوت مشخصی و برای سال های بعد لحاظ گردد.
در این جلسه به برگزاری مراسم 15 خرداد در شهرستان های استان به گردهمایی روحانیون استان، شناسایی و معرفی شهدای شاخص استان مثل شهید انصاری و طیب، برگزاری مسابقه های فرهنگی و مقاله نویسی در بین طلاب استان، تشكیل شورای اداری استان و دعوت از سخنرانان اساتید به منظور تبیین و ریشه یابی قیام 15 خرداد، برگزاری مسابقه های فرهنگی در بین بانوان به منظور برجسته سازی نقش زنان در قیام 15 خرداد و ... از جمله برنامه های پیش بینی شده استان در 14 و 15 خرداد امسال اعلام شد.
در این جلسه همچنین اعضای حاضر به بیان نظرات و پیشنهادهای خود درخصوص برگزاری هرچه باشكوه تر مراسم 14 و 15 خرداد ماه در استان پرداختند.
در این جلسه همچنین اعلام شد:سهمیه استان قزوین برای حضور در مراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)در تهران 20 هزار نفر خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار